Nog weer eventjes in Nederland - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Nog weer eventjes in Nederland - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Nog weer eventjes in Nederland

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 Mei 2023 | Nederland, Hoofddorp

Op zaterdagmorgen ging onze wekker om zes uur, waarna we ons nog eens omgedraaid hebben nadat we ‘m uitgezet hadden, want onze vlucht naar Londen was vertraagd en zo konden we nog een uurtje langer slapen. Wel fijn, helemaal voor zo’n lange reisdag! We hebben nog een keer heerlijk ontbeten met uitzicht over Shanghai en daarna hebben we een taxi genomen naar het vliegveld. Onderweg keek ik nog eens naar de nummerborden op de auto’s. Bij het etentje de avond ervoor zei iemand dat je daaraan kunt zien welke auto’s elektrisch zijn, en dat is toch het grote merendeel. En ik had ook maar eens gevraagd wat dat nou was met de katten in het oudere gedeelte van de stad. Blijkbaar gaat dat gesloopt worden, maar is het daarvoor nog onderdeel van een kunstproject, wat viraal is gegaan op social media waardoor daar veel mensen op af komen. Dat verklaart een beetje wat we gezien hebben aan foto’s makende mensen, maar het blijft toch ook apart!

We zijn uiteindelijk om twee uur opgestegen en waren dertien-en-een-half uur later in Londen. En eigenlijk ging dat nog best snel! Je leest eens wat, eet eens wat, slaapt eens wat, kijkt eens wat televisie en dan gaat de tijd zo voorbij. Na de smog en grote steden van China waren we wel blij de blauwe luchten en groene weiden van Engeland te zien. Dat voelt toch meer als thuis! We hadden een hotel op het vliegveld geboekt, waar we nog even iets gegeten hebben en daarna waren we erg toe aan een bed!

Op zondag vlogen we aan het eind van de ochtend in drie kwartier naar Schiphol, aaiden een olifantje, haalden een huurauto op en reden naar Doorwerth. We hebben fijn even koffie en thee gedronken bij Chiel en Sandra op de bank, en daarna namen zij ons mee uit eten bij het restaurant van Chiel zijn broer. Er was al een menu uitgekozen dus we hoefden alleen maar te gaan zitten en we hebben werkelijk heerlijk gegeten! Erg leuk dat dat zo even kon, en daarna reden we door naar Denekamp, waar we nog een poos met Ria en Ad hebben zitten kletsen over onze ervaringen in China.

De volgende dag deden we een poging een beetje bij te slapen en was het ’s middags hartstikke fijn fietsweer. We hebben iets van twee uurtjes gefietst, maar we moesten na al dat vliegen en stilzitten van de dagen ervoor wel eventjes op gang komen! ’s Avonds hadden we met Michiel en Carolien afgesproken, en Ria en Ad uitgenodigd om ook mee uit eten te gaan, wat uiteindelijk de vorm kreeg dat we thuis samen asperges gegeten hebben omdat erg veel restaurants gesloten bleken op maandag. Alsnog was dat leuk en lekker en gezellig en voor we het wisten stukken later dan we hadden gedacht!

Eergisteren begonnen we de dag met een beetje bewegen, Danko is wezen fietsen en ik heb een fijn langer stukje hardgelopen. Met de wind tegen was het in het begin even wat meer moeite, maar met de wind in de rug terug naar huis ging erg fijn!

Aan het begin van de middag reden we naar Arnhem waar we met Daan hadden afgesproken, waar we gezellig met elkaar gekletst hebben, en Danko zo terloops ook even een schilderij terug aan de muur kon hangen dat met haakje en al naar beneden was gekomen. Daarna zijn we samen uit eten geweest, teruggereden naar Denekamp, en vonden we dat het nog wel vroeg genoeg was om een potje Carcassonne te spelen. Met een uitbreiding erbij duurde dat ‘ietsjes’ langer dan we ingeschat hadden, maar het was wel erg leuk, en de laatste gelegenheid voor we de volgende keer weer in Nederland zijn!

Gistermorgen heb ik een ‘nu kan het nog’-stukje hardgelopen ’s morgens, gevolgd door ‘nu kan het er nog tussen’-krachttraining terwijl Danko een stukje is wezen fietsen, en ’s middags reden we naar Chris en Hetty, want hen wilden we ook nog een keer zien voor we weer naar Amerika zouden vertrekken. We zijn samen uit eten geweest en daarna was het toch al snel wel weer tijd om terug te rijden naar Denekamp.

En dan vandaag! Het was veel mooier weer dan we verwacht hadden, dus zijn we vanmorgen al een rondje wezen fietsen. Daardoor hadden we vanmiddag nog tijd om even met Marcel, Wouter en Antoon koffie te drinken (het helpt als je daar toevallig op tijd voor bent, haha!), ik ben nog met Ria thee wezen drinken op een terrasje, en daarna was het toch echt nodig weer alles in de koffers te doen. We hebben nog een keer van Ria haar kookkunsten genoten en nu hebben we de eerste etappe naar Amsterdam er alweer opzitten. Het voelt heel gek dat we morgen soort van ineens alweer wegvliegen!