"Wat is dat toch met jullie?" - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu "Wat is dat toch met jullie?" - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

"Wat is dat toch met jullie?"

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

31 December 2009 | Verenigde Staten, Boulder

Vorige week zaterdag zijn we aan het begin van de middag naar Las Vegas gevlogen. We hoefden dus niet vroeg op om naar het vliegveld te gaan en we waren ook nog lekker aan het begin van de avond in Las Vegas. We hadden een kamer geboekt in het Planet Hollywood, en vlak voordat we vertrokken hebben we nog even gebeld om de prijs te laten aanpassen omdat die ondertussen lager was geworden. Onze kamer kwam met een gratis fles drank, we hebben maar een fles whiskey gekozen om mee naar huis te nemen, want er zijn wel leukere dingen te doen dan op je kamer iets te drinken! We kregen een kamer met uitzicht op de strip en de dansende fonteinen van het Bellagio, en met het raam open konden we zelfs de muziek ervan een beetje horen!

Nadat we ons een beetje opgefrist hadden was het wel tijd om eens te gaan eten, wat we bij het buffet van het Bellagio wilden doen. De rij die ervoor stond was wel wat langer dan we ons konden herinneren, maar dat het anderhalf uur zou duren voor we naar binnen konden hadden we nou ook weer niet verwacht! Tegen die tijd vielen we zo ongeveer om van de honger, want het was toen half negen 's avonds in Las Vegas en al half tien in Boulder, en we hadden sinds de lunch niks meer gegeten! Na het eten zijn we nog een beetje gaan rondlopen door het Ceasar's Palace casino en de bijbehorende winkels. Er is niks mis met winkelen midden in de nacht, haha!

Op zondag hebben we lekker uitgeslapen en op ons gemakje ontbeten bij de Starbucks in het hotel. Lekker in een luie stoel mensen kijken! Daarna hebben we voor de lol wat kwartjes in een fruitautomaat gegooid, die bijna prompt $150 uitbetaalde! Dat was even een leuke meevaller, want zoveel hadden we nog nooit in één keer gewonnen! Omdat het totale bedrag dat toen in het apparaat zat niet een mooi rond bedrag was om te laten uitbetalen hebben we ons geld eruit gehaald (de machines printen een bonnetje met een streepjescode die je kunt laten uitbetalen als je dat wilt, of je kunt het weer in een andere gokkast stoppen, gelukkig krijg je niet echt al je geld in kwartjes!) en we zijn een apparaat opgeschoven om het bedrag mooi af te ronden. Wel met drie kwartjes tegelijk (de maximum inzet), niet omdat je dan meer kunt winnen, maar omdat dat sneller opschiet, haha!

Na een paar keer inzetten kwam er een plaatje dat dertig kwartjes oplevert als je één kwartje inzet, en negentig kwartjes als je met drie kwartjes tegelijk speelt, tenminste als je er die op een rij krijgt. Daarna kwam er een 5x-verdubbelaar, dus hoopten we dat we daarna nog een keer hetzelfde plaatje zouden krijgen als we al hadden. Dat kwam niet, maar er kwam wel nog een keer een 5x-verdubbelaar! Oftewel negentig kwartjes x5 x5 = 2250 kwartjes!!! Het duurde wel minstens vijf minuten voordat de machine uitgerinkeld was (er komt altijd een mooi geluidje van vallende kwartjes als je iets wint) en tegen die tijd stonden er een heleboel mensen achter ons om te zien waar al die herrie voor was! Nou, wij hadden dus binnen tien minuten even onze vakantie terugverdiend! Echt helemaal goed! We hebben direct laten uitbetalen want je kunt er wel vanuit gaan dat je na zoiets toch niks meer wint, en we zijn lekker een glaasje bubbels gaan drinken om de winst te vieren :-D! En natuurlijk even naar huis gebeld om het goede nieuws te vertellen, waarop Ad zich afvroeg wat het toch met ons is dat we altijd met meer geld een casino uitlopen dan waar we mee binnenkwamen. Geen idee, maar leuk is het wel!

’s Middags zijn we eens gaan kijken of we ergens een leuk autootje konden huren om een dagje mee weg te gaan. Las Vegas ligt redelijk dicht bij allerlei leuke plekken zoals Death Valley, de Hoover Dam en Lake Mead. Het zou leuk zijn om daar iets van te bekijken, maar dan moet het wel zonnig zijn in plaats van dat het bewolkt is. Ons plan om een Cooper Mini te huren mislukte in ieder geval, want daar was er blijkbaar maar één van in de hele stad en daar mag je $200, en nadat we daar hard om moesten lachen $150, per dag voor betalen.

’s Avonds zijn we gaan eten bij een sushi buffet, wat erg lekker en erg de moeite waard was! Zoveel verschillende soorten sushi hadden we nog nooit bij elkaar gezien en zelfs de toetjes waren in sushi-afmetingen. Het was ook grappig om allerlei eten tegen te komen dat we in Japan gehad hebben zoals udon noodles, en we hebben een lekker Japans biertje gedronken op onze gratis vakantie!

Op maandag was het weer niet mooi genoeg om een auto te huren want het was nog steeds bewolkt. In plaats van weg te gaan hebben we dus nog een lekker lui dagje gehouden en een beetje gewinkeld in het winkelcentrum dat bij het Planet Hollywood hoort en dat eruit ziet alsof je ’s avonds in de schemering buiten loopt. Het plan was om ergens een ijsje te gaan eten, waar we uiteindelijk voor bij het Bellagio beland zijn omdat het zelfs met kortingsbonnen wel erg duur was allemaal. Maar niet nadat we nog een keer naar de fonteinen gekeken hadden, dat is tot nu toe echt mijn favoriete attractie!

Na het eten (nu was het de beurt aan het buffet van het Planet Hollywood) zijn we de casino’s aan de noordelijke helft van de strip gaan bekijken. Via Harrah’s en het Venetian (waar binnen gondels met opera-zingende gondeliers varen!) zijn we naar het Mirage gelopen, waar elk uur een volkaan uit zou moeten barsten, alleen was die blijkbaar buiten werking. Daarna hebben we het Palazzo even van binnen bekeken. Het doet zijn naam eer aan want het is wel heel erg groot en statig vanbinnen! En daarna zijn we even door het Wynn (luxe!) en Treasure Island gelopen. Treasure Island heeft normaal gesproken een gratis piratenshow buiten, alleen was die nu buiten werking voor onderhoud (alles moet met Kerst natuurlijk wel helemaal tip top in orde zijn). Ondertussen waren onze voeten wel ver genoeg afgesleten en zijn we weer teuggelopen naar ons hotel. Het lijkt allemaal niet zo ver, maar je loopt heel wat af als je iets van de strip wilt zien!

Dinsdag was alweer de laatste dag, dus tijd om in te pakken en uit te checken. We vlogen pas aan het eind van de middag, dus was er nog een beetje tijd om door het City Center te lopen, een heel nieuw complex van casino’s en hotels dat ze aan het bouwen zijn. Het is heel erg luxe van binnen en duidelijk gericht op mensen die flink wat geld uit te geven hebben. Het casino dat al klaar was vonden we alleen helemaal niet mooi. Er is niks mis met modern, maar wel als het allemaal erg kil en doods is!

Onze laatste stop was het Paris, waar we nog helemaal niet binnen geweest waren ondanks dat het naast het Planet Hollywood ligt. Het heeft de sfeer van Parijs op een lenteavond en ik vind het het leukste casino op de strip. Zelfs de wc's zijn helemaal in het thema en er is een dubbelzinnige taalles op de achtergrond. "Do you believe in love at first sight, or shall I walk by again?" en dergelijke zinnen die dan ook in het Frans herhaald worden, haha! Het plan was om bij het buffet daar te gaan middageten, alleen was de rij zo lang dat we dan ons vliegtuig zouden gaan missen! Gelukkig was er ook een expressrij waar je iets meer betaalt maar dan ook direct naar binnen mag, en dat was het extra geld wel waard! Na het eten was het tijd om de shuttle terug naar het vliegveld te nemen, maar wat er ook kwam, niet onze shuttle. Na drie kwartier gewacht te hebben hadden we er genoeg van en hebben we maar eens gebeld waar ons busje bleef. Blijkbaar stonden we niet in het systeem bij de shuttle service ondanks dat we gebeld hadden om een ophaaltijd af te spreken, en dat was volgens hen onze schuld. Niet erg klantvriendelijk en we hebben dus maar een taxi genomen naar het vliegveld!

Eén van de redenen om naar Las Vegas te gaan (behalve dat we ook gewoon graag een paar dagen samen weg wilden) was dat we met al het vliegen dat we de laatste tijd gedaan hebben net niet genoeg gereisd hadden om Silver Medaillon status te krijgen bij Delta. Je bent dan niet meer alleen lid van het frequent flyer spaarprogramma, maar je krijgt allemaal leuke extraatjes omdat je zoveel vliegt. Het beste eraan is dat je mag inchecken bij de eerste klas, en dat je ook gratis eerste klas mag vliegen als er plekken vrij zijn. Op de vlucht van Las Vegas naar Salt Lake City was dat niet zo, maar van Salt Lake City naar Denver hebben we heerlijk voorin gezeten :-D, en daar valt best aan te wennen! Een lekkere luie stoel, bijna geen mensen om je heen en alle ruimte die je je maar kunt wensen, en maar één stewardess voor maar twaalf mensen die er echt voor zorgt dat het je nergens aan ontbreekt. Er was iets lekkers te snoepen en drankjes in een echt glas met zoveel bijvullingen als je maar wilt. We moesten een uur wachten voor we konden vertrekken omdat het vliegtuig ontijst moest worden, maar dat was op deze manier helemaal niet erg!

De dag nadat we terugkwamen uit Las Vegas moest ik werken, en de donderdag voor Kerst had ik zowaar een vrije dag vanwege Kerstavond! Het enige vervelende was dat het weer flink gesneeuwd had op dinsdag en woensdag en we dus alweer niet konden gaan fietsen. Met Kerstmis hebben we lekker uitgebreid ontbeten, en ’s middags zijn we een stuk in de sneeuw gaan wandelen bij Jamestown om even een frisse neus te halen. Uitgebreid avondeten hebben we niet gedaan, want daarvoor waren we in Las Vegas al wel aan onze trekken gekomen. Ik had wel crème brulée gemaakt als toetje, en dat was erg goed gelukt en erg lekker!

Op Tweede Kerstdag zijn we gaan skiën in Keystone, maar niet voordat we lekker hadden uitgeslapen en op ons gemakje hadden ontbeten. We waren dan ook pas na tweeën op de piste, en dat was precies lang genoeg om het niet al te koud te krijgen voor de liften om vier uur dichtgingen. ’s Avonds zijn we met Sergio en Chelsea uit eten geweest en daarna hebben we Extract gekeken, een hele grappige film over het leventje van de directeur van een extractenfabriek. Dat klinkt saai, maar we hebben hard gelachen! Vooral de buurman is een geweldig typetje, we moesten direct aan Fred (één van de buren in ons oude huis) denken!

Vandaag hebben we nog gewerkt, al ben ik eerder naar huis gegaan omdat de verwarming in mijn kantoor het niet deed en ik zelfs met twee truien over elkaar nog zat te bevriezen. Voor vanavond hebben we met de buren afgesproken om samen Oud en Nieuw te vieren en dat is het morgen alweer 2010!

Gelukkig Nieuwjaar!

• 02 Januari 2010 - 19:51

Anita:

Wat ik mis?
    Hebben jullie nog een trouwkapel gezien? Misschien zijn jullie binnen geweest,of snel voorbij gelopen!

• 02 Januari 2010 - 23:34

Annemiek Kamphuis:

Trouwkapel? Daar hadden we geen tijd voor hoor, haha!