Skiën - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Skiën - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Skiën

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

15 Januari 2010 | Verenigde Staten, Boulder

Oud en Nieuw was erg gezellig met onze buurtjes, Sergio en Chelsea, en Brian en Sara. Iedereen had iets lekkers meegenomen voor het avondeten en Matthew heeft zijn ondertussen beroemde pizza's gemaakt. Er zijn geen betere! Wij hadden pumpkin pie en ijs meegenomen voor het toetje (en koekjes voor Sergio omdat hij een grote hekel heeft aan alles pumpkin :-D) en bij gebrek aan vuurwerk hebben Brian en Sarah om twaalf uur een hoop herrie gemaakt met potten en pannen. Wat het verhaal daarbij was weet ik niet meer, maar het was in ieder geval erg grappig! We hadden het idee dat er wel eens mensen al zouden kunnen slapen, maar er gingen in elk geval niet ineens lichten aan in andere huizen, haha!

Op Nieuwjaarsdag zijn we gaan skiën in Breckenridge. Daar waren we nog nooit geweest al hebben we er al wel eerder een skipas voor gehad. Tot onze grote verbazing waren er echt nauwelijks mensen en hadden we de pistes zo ongeveer voor ons alleen! Het is een lekker groot skigebied met vier pieken met pistes, dus als je het ergens wel gezien hebt kun je weer verder naar de volgende berg! Na het skiën zijn we voor het eerst sinds tijden weer eens hamburgers gaan eten bij de Dam Brewery in Dillon waar het ook al helemaal niet druk was, en normaal is dit de drukste skiperiode van het jaar!

Vorig weekend zijn we samen met Hans weer naar Breckenridge gegaan. Het weer was een stuk beter met een lekker zonnetje en dus waren we niet de enige die het plan hadden opgevat om een dagje te gaan skiën, want het was DRUK! Vooral voor de lunch stonden er hele lange rijen bij de meeste liften. Uiteindelijk vonden we een aantal pistes waar het wat minder vol was en daar zijn we de rest van de dag gebleven. Op een van de pistes was een skiteam aan het trainen en dat was een erg gaaf gezicht! Op de terugweg stond er een lange file op de snelweg en omdat het dan wel te lang zou duren als we thuis pas zouden gaan eten hebben we dat lekker onderweg gedaan :-).

Nadat het een paar dagen echt verschrikkelijk koud is geweest met maximumtemperaturen van vijftien graden onder nul is het de laatste tijd weer lekker weer en hebben we voor het eerst sinds lang weer lekker veel gefietst. Afgelopen zondag zijn we eens gaan kijken of de weekendritten naar Carter Lake alweer begonnen zouden zijn (ja, dus) en ik vond het best gaaf dat ik de heren op mijn mountainbike bij kon houden! Voor morgen zijn we van plan om dezelfde rit weer te doen (eens kijken of ik dan de rest van de dag weer voor pampus lig!), en voor zondag laten we ons idee om te gaan skiën waarschijnlijk maar voor wat het is. Niet alleen heeft het al een paar weken niet gesneeuwd in de bergen, het is er ook nog eens al dagen aan het dooien!

Maandag is het Martin Luther King Day en hebben we een extra dagje vrij. 's Avonds komt Joris aan in Denver en hij blijft dan anderhalve week logeren, gezellig! Het is wel te hopen dat het dan volgende week sneeuwt in de bergen, want het is wel de bedoeling dat we kunnen skiën. We hebben namelijk al een paar maanden geleden een huisje gehuurd in Avon zodat we ook eens naar Vail en Beaver Creek kunnen gaan (dat is te ver weg om op een dag op en neer te gaan vanuit Boulder), maar dan moet er alleen wel genoeg sneeuw (en geen ijs! of gras!) op de pistes liggen!