Happy Halloween! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Happy Halloween! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Happy Halloween!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

31 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Boulder

De laatste paar weken waren voor ons allebei nogal hectisch op het werk. Ik ben een paar maanden geleden naast mijn andere werk de research administratie voor twee professors gaan doen, en één daarvan kwam met zijn hele groep van een andere universiteit naar Boulder verhuizen. Dat heeft zacht gezegd nogal wat voeten in de aarde, maar gelukkig begint er aan die drukte ondertussen een eind te komen! Het is ondertussen wel weer de tijd van het jaar dat de aanmeldingswebsite voor de zomerstages open moet, dat loopt allemaal lekker in elkaar over.
Danko is ondertussen weer op weg terug naar huis uit Japan. Afgelopen week was er een conferentie in Fukuoka, en voordat hij daar naartoe moest was er nog een proposal dat geschreven en ingediend moest worden. Ik heb hem vorige week maandag naar het vliegveld gebracht, en de hele weg terug naar Boulder heb ik naar huis gebeld om alles te horen over de uitreiking van de NTFU vrijwilliger van het jaar 2010. Zo leuk!! Met dat soort dingen is het dan wel jammer dat je niet snel even op en neer kunt gaan, maar het is ook leuk om alles uitgebreid over de telefoon te horen!

Voor de rest was het een drukke week op het werk. Wel zo fijn want dan gaat de tijd lekker snel. Het is niks aan, zolang alleen thuis! Op vrijdagmorgen was ik druk bezig toen er een waarschuwingsemail van de universiteit kwam met de mededeling dat er een bosbrand was op een paar kilometer ten westen van Boulder. Niet alweer! Ik heb direct op het nieuws gekeken waar het was, en deze brand was in de heuvels tussen Boulder Canyon en Sunshine Canyon. Precies waar mijn kantoor aan de westkant op uitkijkt, en toen ik aan die kant de luxaflex omhoog deed hing daar weer zo’n grote rookwolk :-(. Er waren twee brandhaarden, ééntje waarvan gedacht wordt dat iemand het veroorzaakt zou kunnen hebben, en ééntje die ontstaan is door overgewaaide kooltjes van de eerste brand. Er is direct een heleboel brandweer en een blusvliegtuig ingezet, en na een uur was de rookwolk gelukkig al een stuk kleiner geworden. Het gedeelte van de stad het dichtst bij de brand is uit voorzorg geevacueerd, dat was voor sommige mensen de tweede keer binnen een maand tijd! Gelukkig zijn er deze keer geen huizen afgebrand, ‘alleen maar’ begroeiing. Het is toch te hopen dat het nu afgelopen is met al die branden elke keer!

Vandaag is het Halloween, en dus wilde ik gisteren bij de supermarkt een paar pompoenen kopen om uit te snijden. De laatste keer dat ik er was lagen er nog een heleboel bij de ingang, maar nu was alles al weg! Ik ben dus maar een stukje verder naar een andere supermarkt gereden, en daar hadden ze gelukkig nog meer dan genoeg oranje gevaarten. Ernaast stonden alleen ook twee mensen met klemborden die duidelijk één of andere enquete aan het afnemen waren en daar had ik helemaal geen zin in. Ik heb dus geprobeerd om ze te ontwijken, maar op een gegeven moment kwam één ervan toch vragen of ik een paar minuten tijd had om een paar vragen te beantwoorden. Voordat ik nee kon zeggen zei ze erbij dat ik dan een Starbuckskaart met $5 erop zou krijgen voor de moeite, en toen vond ik het lang niet meer zo erg, haha!

Vanmorgen ben ik na het ontbijt begonnen om finger food te maken (de koekjes die eruit zien als afgehakte vingers). Ik dacht van tevoren dat ik daar voor de middag wel klaar mee zou zijn, maar ik ben er in totaal toch nog wel een paar uur mee bezig geweest. Ondertussen heb ik ook lekker buiten in het zonnetje mijn pompoenen uitgesneden, met Elizabeth gekletst, en daarna alle pompoenpitten schoongewassen en uitgezocht. De vorige keer dat ik een pompoen had uitgesneden had ik alles dat eruit kwam weggegooid. Iemand zei toen dat je de pitten ook kunt roosteren, en dat wilde ik dus weleens proberen! Ik heb drie soorten gemaakt, eentje met kerriesmaak, eentje met chilipoeder, en eentje met cayennepeper en komijn. Het rook al erg lekker toen het in de oven zat en zo smaakt het ook! Ondertussen heb ik ook nog snel even warm gegeten, want dat is toch niet zo praktisch als er telkens kinderen aanbellen! Dit jaar is de eerste keer dat we niet ergens anders waren met Halloween, en het is erg leuk om al die kleine kinderen in hun enge kostuums te zien! Aan sommige oudere kinderen kon ik wel merken dat ze teleurgesteld waren dat ik geen snoep had, en die wilden dan ook geen koekjes, tja.. De jongere kinderen zeiden ‘ieuw!’ en hadden af en toe een beetje aansporing/uitleg nodig en de ouders vonden de koekjes gaaf :-). Missie geslaagd!

  • 02 November 2010 - 20:27

    Mam.:

    Hallo Annemiek!

    Wat mooi van je om foto's van papa bij je verhaal te plaatsen! We kijken met heel veel plezier en voldoening terug op die prachtige dag!
    Je hebt echt heel mooie
    uitgeholde pompoenen gemaakt en die nep bloederige vingers voor de kleintjes maken Haloween compleet geslaagd!

    Liefs, Mam.


  • 15 November 2010 - 02:28

    Annemiek Kamphuis:

    Natuurlijk heb ik er foto's bijgezet, als iets daarvoor in aanmerking kwam was het dit wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 240347

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: