Kerstmis en de melkboer - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Kerstmis en de melkboer - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Kerstmis en de melkboer

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

31 December 2011 | Verenigde Staten, Boulder

Nou, ons mooie plannetje voor het Nederlandse avondeten ging niet door de laatste dag in Aruba. Toen we op weg gingen naar het restaurant was het echt enorm aan het stortregenen, en er waren een heleboel straatlantaarns niet aan. Ook een paar hotels zagen er erg donker uit net als sommige restaurants, en toen was het wel duidelijk dat de stroom gedeeltelijk was uitgevallen. Het Nederlandse café waar we naartoe wilden was ook donker en gesloten, en dus kwamen we aan de overkant bij de Italiaan terecht. We konden kiezen tussen daar eten, of proberen een ander restaurant te vinden terwijl het elk moment weer kon gaan regenen. Geen erwtensoep voor ons, dus! En ook geen appeltaart, maar gelukkig was er nog een supermarkt open waar we een paar Nederlandse gebakjes gekocht hebben :-).

Woensdag was de regenachtigste dag die we op Aruba gehad hebben, dus wat dat betreft was het niet zo erg dat we weer naar huis gingen. En het was al helemaal niet erg dat we lekker voorin het vliegtuig mochten zitten, daar valt wel aan te wennen! Danko had op het weerbericht gezien dat er een sneeuwstorm zou zijn in Colorado tegen de tijd dat we in Denver aan zouden komen, en dat we dus de kans liepen om niet verder te komen dan Atlanta als ze het vliegveld in Denver zouden sluiten. Gelukkig vertrok de vlucht gewoon op tijd en we waren zelfs vroeger dan verwacht in Denver, alleen ging het landen niet helemaal zoals gepland. Het was inderdaad flink aan het sneeuwen en Danko zei dat hij ondanks de laaghangende wolken en de sneeuw de grond al kon zien toen er opeens weer vol gas werd gegeven en we weer opstegen. De piloot riep daarna om dat we op dat moment nog maar iets van 150 meter boven de grond waren, en dat de toren op het laatste moment had doorgegeven dat de landing afgebroken moest worden omdat het vorige vliegtuig dat was geland nog niet van de landingsbaan af was. Pfoe! We moesten een rondje vliegen en daarna konden we wel gewoon landen. Het was wel de voorzichtigste landing ooit, want er werd heel voorzichtig en bijna niet geremd. Het zal wel glad geweest zijn met al die sneeuw! Het duurde ook even voordat we onze koffers hadden. We konden vanuit het vliegtuig zien dat ze nogal wat moeite hadden om de lopende band om de bagage uit het vliegtuig te halen te parkeren. Het ding ging alle kanten op, maar niet vooruit! Het duurde ook wel even voor we uiteindelijk thuis waren, want we moesten de auto uitgraven op de parkeerplaats en daarna hebben we er twee uur over gedaan om naar huis te rijden (iets waar je normaal gesproken drie kwartier over doet). Thuis moesten we de parkeerplaats uitgraven omdat er een te dik pak sneeuw op lag voor we de auto konden parkeren, het weer was dus wel even wennen vergeleken met de dertig graden waar we ‘s ochtends uit vertrokken waren!

Uiteindelijk is er ongeveer veertig centimeter sneeuw gevallen, en had ik op donderdag vrij omdat de universiteit dicht was. Dat gebeurt echt bijna nooit, maar het was erg fijn om niet direct weer aan het werk te hoeven! Helemaal omdat ik op vrijdag en maandag al vrij had vanwege Kerstmis, en dus had ik ineens in plaats van tien dagen vijftien dagen vrij!
Op donderdagavond hebben we een poging gedaan om een kerstboom te kopen, maar dat was niet zo’n succes. Bij de Home Depot hadden ze geen bomen meer en waren ze de rest van de kerstspullen al aan het opruimen, bij een andere winkel waren ze nog veel te duur ($30 per meter voor een kerstboom!) en op nog een andere plek stonden nog wel een paar bomen binnen het hek, maar was er niemand te bekennen. Daarna hadden we geen zin meer om verder te zoeken, en op vrijdag zijn we teruggegaan naar de tweede winkel, want vanaf die dag hielden ze daar uitverkoop. We hadden de keus uit vier bomen, drie een beetje dunne dingen en degene die wij gekocht hebben, haha! We hebben nog nooit zo kort voor Kerstmis een kerstboom gekocht!
Zaterdag hebben we de boom opgezet en heb ik de meeste dingen voor ons kerstdiner vast gekookt. Champignonsoep, huzarensalade en crème brulée, en muffins en brood voor het ontbijt, lekker! Daarna had ik het wel een beetje gehad met al het gekook, dus het was goed dat is ‘s ochtends al kip en toebehoren in de slow cooker gedaan had. Even orzo erbij koken en we konden eten, dat was erg handig!

Op zondag was het voor ons gevoel ‘ineens’ Kerstmis, net alsof dat even uit de lucht kwam vallen! We hebben lekker uitgeslapen en daarna uitgebreid gebruncht. Daarna was net warm genoeg op het terras om buiten te zitten en naar huis te bellen :-). De rest van de middag heeft Danko zijn mountainbike gepoetst en ik heb heerlijk met een boek op de bank gezeten. We hebben Carcassonne gespeeld (om wat voor reden dan ook komt dat bijna alleen met Kerst en Oud en Nieuw uit de kast) en ‘s avonds hebben we heel erg lekker gegeten. Als hoofdgerecht had ik varkenshaas met appels gemaakt, een beetje een experiment, maar goed gelukt en erg lekker! Het toetje was alleen iets minder goed gelukt. Om één of andere reden was het niet echt dik geworden (het was net vla!), maar het smaakte gelukkig wel lekker.
Op tweede Kerstdag hebben we iets minder lang uitgeslapen en daarna zondag herhaald, inclusief de tweede helft van het kerstdiner. Ik had de crème brulée nog minstens een half uur in de oven gehad, en dat was een hele verbetering!

En op dinsdag mocht ik weer aan het werk. Ik had verwacht dat ik een gigantische hoeveelheid email zou hebben om me doorheen te werken, maar dat viel gelukkig erg mee. Binnen een dag was ik er doorheen, een heel stuk beter dan vorig jaar na de vakantie! Maar het eerste dat ik op dinsdag gedaan heb was een fles melk en twee flessen sinaasappelsap naar binnen halen. Een paar weken geleden stonden Keith en Danko op straat te kletsen toen ik van het werk kwam, en Keith had toen een nogal wazig verhaal over Jehovagetuigen en dingen aansmeren en chocolademelk. Ik had geen idee waar ze het over hadden, maar er was dus iemand van een boerderij in Longmont langsgekomen om klanten te werven voor hun bezorgdienst, en Danko en Keith hadden allebei iets geproefd (vandaar het chocolademelkgedeelte, ik begreep al niet wat dat met Jehovagetuigen te doen had!) en zich daarna allebei aangemeld. We hebben dus sinds deze week een melkboer! Het mooie is dat ze ongeveer dezelfde prijs vragen als je in de winkel kwijt bent, en dat ze het voor een dollar per week voor je deur komen afleveren!

De laatste paar dagen was de temperatuur een stuk aangenamer dan toen we net uit Aruba kwamen, en gisteren was alles ver genoeg gesmolten dat we voor het eerst sinds tijden weer eens een keer zijn gaan fietsen. De vorige keer was zolang geleden dat we ons niet een meer kunnen herinneren wanneer het was! In tegenstelling tot eergisteren was er bijna geen wind (het stormt nu ook weer dat het een lieve lust is) en ongeveer veertien graden. Helemaal niet slecht voor 30 december!

• 31 December 2011 - 20:11

Willem Marcelis:

Annemiek en danko, een hel goed jaar vanuit oldenzaal gewenst

• 31 December 2011 - 22:58

Annemiek Kamphuis:

Dankjewel!

• 01 Januari 2012 - 21:18

Bernadette Malcolm:

De oliebollen op, de flessen leeg, het restant vishapjes naar binnen gewerkt en de kamer gestofzuigt na het 1-januari familiebezoek......................2012 we zijn er klaar voor!
    Annemiek en Danko, een gezond, sportief, maar vooral gelukkig Nieuwjaar gewenst vanuit Enschede.

• 01 Januari 2012 - 22:48

Annemiek Kamphuis:

Dankjewel! Jullie ook!

• 02 Januari 2012 - 06:38

Rose:

Hai Danko en Annemiek,
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen en nog hartelijk dank voor de vrolijke kaart.
    groetjes Jasmijn, Matthijs & Rose