Restaurantweek - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Restaurantweek - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Restaurantweek

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

22 November 2012 | Verenigde Staten, Boulder

Twee weken geleden begon in Boulder op vrijdag de restaurantweek. En omdat Danko op de maandag erna alweer naar Duitsland moest voor alweer een conferentie hebben we er direct maar gebruik van gemaakt! Ik had door de week al alle menu’s van de restaurants die meededen doorgekeken en bij het restaurant waar ze de lekkerste dingen op het menu hadden staan een reservering gemaakt. Op vrijdagavond is dat wel nodig, want als je pech hebt kun je anders weleens lang moeten wachten hebben we ontdekt! We hebben in ieder geval ontzettend lekker gegeten! Als voorafje een crêpe met krabvulling en chorizovinaigrette; als hoofdgerecht gerookte varensfilet met spätzle, mosterdsaus, gebakken appels en rode kool (zoooo lekker!) en als toetje flourless chocolate cake met zeezout, caramelsaus en caramelijs, mmm!! Toch leuk als je zoveel lekkers krijgt voor veel minder dan je normaal zou moeten betalen, en een mooie manier om de duurdere restaurants eens uit te proberen! Naar dit restaurant willen we in ieder geval weleens terug, want het hoofdgerecht staat ook op de gewone kaart en we hebben er allebei onze vingers zo ongeveer bij opgegeten :-).

In het weekend was het één en al proposal schrijven voor Danko. Op zondag moest er een tweede-fase-proposal ingeleverd worden en toen hij op woensdag terugkwam uit Napa moest hij er ongeveer nog aan beginnen. Het kwam dus wel goed uit dat het zaterdag gesneeuwd heeft en het verder behoorlijk fris was, zodat we geen zin hadden om te fietsen! Zondag aan het eind van de middag was het proposal klaar, en toen Danko het had ingestuurd en daarna het bestand nog even wilde openen zei Word dat het bestand kapot was en niet geopend kon worden. Ehh, slik! Gelukkig kon Pages (de tekstverwerker van Apple) het wel lezen, maar dat was wel even een beetje schrikken!
Terwijl Danko aan het proposal schreef heb ik wat ze noemen ‘chocolate bark’ gemaakt voor de random turkey lunch op mijn werk: witte en melkchocola met daarin gezoute cashews en gedroogde abrikozen en veenbessen. Lekker makkelijk, en ook lekker lekker! Vorig jaar had ik speculaas gemaakt, maar daar had ik nu geen zin in. Het ‘wat de boer niet kent dat eet hij niet’ is ook redelijk van toepassing op Amerikanen heb ik ondertussen gemerkt, want vorig jaar kon ik bijna alle speculaas weer mee naar huis nemen om zelf op te eten (al heb ik toen ook het recept vertaald voor één van mijn collega’s, want de mensen die wél geproefd hadden vonden het erg lekker). Ook niet erg natuurlijk, maar dat was nou net niet de bedoeling. Dus nu maar eens iets Amerikaans, en het is wel goed gelukt vond ik zelf. En we zouden het ook niet erg vinden als er iets over zou blijven, hehehe!

Ik had ook voor Danko en Ria een boodschappenlijstje gemaakt, want toen ik vorige week in de World Market al het kerstlekkers zag kreeg ik prompt zin in allerlei sinterklaasdingen. Grappig hoe dat werkt! En ik was nog wel na het middageten boodschappen gaan doen, haha!
Op maandag moest Danko al vroeg naar het vliegveld en omdat ik hem uit wilde zwaaien en dus ook vroeg uit bed was, was ik ook erg vroeg op het werk. Al voor acht uur, en dus kon ik ook lekker vroeg naar huis om nog een stuk te gaan fietsen voor het donker werd. Sinds de tijd verzet is aan het begin van de maand is het weer vroeg opstaan om vroeg op het werk te zijn zodat ik vroeg naar huis kan en nog snel even een stukje kan fietsen. De turkey lunch op mijn werk was erg gezellig, en aan het eind had ik nog een best boel chocola over om weer mee naar huis te nemen. Dat zag ik niet zo zitten, want het was wel een beetje veel om allemaal zelf op te eten, dus ik heb het maar uitgedeeld aan de mensen die in mijn kantoor kwamen. Eén van de professors waar ik voor werk kwam een paar keer terug om nog wat meer te pakken, dus het viel wel goed in de smaak!

Op vrijdag ben ik samen met Ineke en Anne uit eten geweest. Ineke wilde eigenlijk in een brewery gaan eten, maar omdat het nog restaurantweek was had ik ze overgehaald om naar de Greenbriar Inn te gaan. En dat was weer heel erg lekker! Eerst kregen we een amuse van toastjes met eendenpaté en bearnaisesaus; en daarna had ik als voorgerecgt pompoensoep met preipuree en kaneelcroutons; als hoofdgerecht lasagne met eend, paddestoelen en truffelroom, en als toetje een warm chocoladecakeje met kersensaus en mascarponeslagroom. Alles om je vingers bij op te eten, onder het genot van een glaasje wijn, mmm! Het grappige (voor ons dan) was dat de computer van het restaurant ermee op was gehouden en ze nu alles op papier moesten doen, en we dus ook hele ouderwetse credit cardbonnetjes kregen om te betalen. Die dingen had ik nog nooit gezien! Net zoals een week eerder waren we toch wel de jongste klanten, dus voor de rest van de mensen zullen die bonnetjes wel wat bekender geweest zijn, haha!

Afgelopen weekend was het echt het mooiste weer, heel lenteachtig, en dus ben ik op zaterdag en zondag een lekker lang stuk gaan fietsen. Ik had mijn oude mountainbike maar weer afgestoft, want er ligt alweer flink wat strooizand op de weg en dat is niet zo fijn om met je racefiets doorheen te fietsen vind ik. Ik heb lekker over zandweggetjes gefietst en daarna nog lekker lang buiten gezeten, dat is toch wel luxe dat je dat kunt doen in november!
Gisteren kwam Danko weer thuis van de conferentie in Duitsland met daarna een paar dagen bij zijn ouders, met in zijn koffers de nodige boodschappen. Ik had gezegd dat hij maar een berg lekkere dingen mee moest nemen en het was letterlijk een berg wat er uit de koffers tevoorschijn kwam! Hij was samen met Ulf en Sastry de Lidl gaan leegkopen had ik het idee toen hij op Skype liet zien wat hij gekocht had, ik moest echt zo hard lachen toen ik dat zag! Voorlopig zullen we dan ook zeker geen gebrek hebben aan dingen zoals speculaas, chocola en marsepein, haha! Voorlopig was dit de laatste reis voor het werk, gelukkig, want we begonnen allebei wel genoeg te krijgen van dat heen en weer gevlieg – letterlijk en figuurlijk. Het eerstvolgende op de planning is pas over meer dan een maand, en wel voor vakantie. We moeten alleen nog even bedenken waar we dan eigenlijk naartoe willen :-).

  • 22 November 2012 - 10:25

    Riet Wesselink:

    Hoi Annemiek, dat was een heerlijk smaakmakend verslag, bij al dat lekkers loopt me het water al uit de mond. Ik ga vanmiddag lekkere Sinterklaaslekkernijen halen en dan maar 14 dagen lekker smullen. XXXX

  • 23 November 2012 - 00:01

    Annemiek Kamphuis:

    Haha, graag gedaan hoor! We hebben dan ook erg lekker gegeten :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 240944

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: