Kamperen in Winter Park - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Kamperen in Winter Park - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Kamperen in Winter Park

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

31 Mei 2013 | Verenigde Staten, Boulder

Vorige week woensdag hebben we onze paspoorten gewoon al ontvangen! Om wat voor reden dan ook dacht ik dat dat veel langer zou duren, maar blijkbaar dus niet. Natuurlijk heb ik het hele boekje doorgebladerd, en tot onze verbazing staat voorin nog steeds 'In naam van Hare Majesteit de Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz, enz, enz'! En dat terwijl we onze paspoorten na de troonswisseling aangevraag hebben. Ik heb dus maar eens naar het consulaat gemaild om te vragen hoe dat kan, en daarna een beetje gegoogled. In het Opmerkelijk en bizar- gedeelte van het AD vond ik een bericht waarin staat dat ze de oude paspoorten opgebruiken voordat er 'koningspaspoorten' afgegeven gaan worden. Inderdaad vreemd! Het zomaar weggooien van de oude kaften zou zonde zijn omdat die geld gekost hadden, never mind dat er nu informatie in het paspoort staat die eigenlijk niet klopt... Ik had ook al snel antwoord van het consulaat dat onze paspoorten gewoon geldig zijn, en dat ze inderdaad eerst de oude kaften blijven gebruiken. Een beetje kneuterig vind ik dat wel!

Afgelopen maandag was het Memorial Day en dus hadden we een extra lang weekend. Een paar dagen van tevoren zijn we maar eens gaan bedenken waar we dan wilden gaan kamperen. Als eerste dachten we dat het in de buurt van Eagle wel leuk zou zijn, maar daar waren alle reserveerbare campings al volgeboekt. En om nou dat hele stuk te rijden en er dan uiteindelijk geen plek te kunnen vinden zagen we niet zo zitten. Het volgende idee was om richting Colorado Springs te gaan en eindelijk eens Pike's Peak op te rijden, maar dat kwam ook niet verder dan alleen het idee. Uiteindelijk bedacht Danko dat we wel weer eens richting Winter Park konden gaan, want daar waren we al een hele poos niet meer geweest. En al helemaal niet op de crossmotor! We hebben wat nieuwe kaarten gekocht, op vrijdag alle spullen bij elkaar gezocht en op zaterdag alles op de motors gepakt. En op dat moment hadden we de tassen die Danko voor mijn motor gekocht had al helemaal goedgekeurd, want dat werkte erg makkelijk! We zijn aan het eind van de morgen vertrokken en omdat het al best warm was (vooral in een motorpak als je moet stilstaan voor een stoplicht), zijn we zo snel mogelijk de bergen ingereden. Via Lee Hill en Left Hand Canyon naar Gold Hill, en vanaf daar naar Nederland waar we even zijn gestopt om brood te eten. Daarna ging het weer verder via een stukje over de Peak to Peak en daarna de Oh My God road naar Idaho Springs. En dan niet de mooie slingerende weg die langzaam de berg afzakt die men in het algemeen zo noemt, maar de originele versie die in een rechte lijn omlaag gaat. En ik heb wel even 'Oh-My-God!' gedacht terwijl ik dat deed, haha! Eenmaal beneden was ik er zelfs in geslaagd om mijn achterrem te oververhitten, ahum!

Vanaf Idaho Springs hebben we de parallelweggetjes langs de snelweg genomen en daarna hoefden we alleen nog de Berthoudpas over naar Winter Park. En daar bovenop was het nog wel een beetje frisjes! Er lag ook nog best een heleboel sneeuw overal en de eerste paar campings die we tegenkwamen waren nog gesloten vanwege de meter sneeuw die nog niet was weggesmolten. Bij de eerste camping die wel open was zijn we maar eens gaan kijken. We wilden eigenlijk in het bos achter Fraser een plekje zoeken, maar even kijken kon natuurlijk geen kwaad. En maar goed dat we dat gedaan hebben, want we vonden een heel mooi plekje aan de rivier, met bomen om de tent tussen te zetten en een picknicktafel lekker in het zonnetje, dus daar zijn we dan ook maar gebleven! Omdat we op de crossmotors net wat minder plek hebben om spullen mee te nemen hadden we geen kookspullen bij ons, en dus zijn we 's avonds in Winter Park ergens gaan eten. We zijn een beetje op goed geluk binnengelopen bij het enige restaurant dat een terras had, en daar hebben we erg lekker gegeten :-). 's Avonds hebben we een kampvuur gemaakt en daar nog best lang bij gezeten want bij het vuur was het eigenlijk helemaal niet koud. 's Nachts in de tent was het alleen wel erg koud, brrr! We waren er allebei wel van overtuigd dat het veel kouder was dan wat ze voorspeld hadden!

Op zondag hebben we er heerlijk lang over gedaan om te ontbijten en in de zon te zitten, en 's middags zijn we een stuk gaan motorrijden in de heuvels bij Fraser. Daar lopen een heleboel zandweggetjes waar je leuk kunt spelen, en dat hebben we dan ook gedaan! En het was maar goed dat we daar niet helemaal naartoe gereden waren om een kampeerplek te vinden, want het stond er echt helemaal vol! We hebben in ieder geval flink wat stijle paadjes op en af gereden, erg leuk was dat! Middenin het bos kwamen we nog een politieauto tegen waarvan het leek dat ze stonden te controleren, alleen vroegen wij ons een beetje af waarvoor dan, want veel andere mensen zijn we niet tegengekomen. Uiteindelijk kwamen we vlakbij Winter Park weer op de verharde weg, en toen hebben we een poging gedaan om ergens koffie te gaan drinken. De dichtstbijzijnde plek was onderaan het skigebied, en niet heel verwonderlijk was daar alles dicht. Dus, dan maar geen koffie! We zijn dus maar teruggereden naar de camping waar we nog wat meer in de zon gezeten hebben voor we het programma van de avond ervoor nog een keer herhaald hebben :-). Met de verschillen dat we een nog groter kampvuur gebouwd hebben na het eten, en dat we toen we gingen slapen een onze motorjassen over onze slaapzakken gelegd hebben in de hoop dat we het dan een beetje minder koud zouden hebben 's nachts. En dat hielp gelukkig!

Toen we op maandag wakker werden was het nog veel te koud om op te staan, en dus hebben we nog maar een uurtje verder geslapen. Toen we het uiteindelijk warm genoeg vonden om uit de tent te komen zag Danko dat de gallon waar nog een beetje water in zat, en die in de beerveilige kast stond, helemaal bevroren was. Geen wonder dat we het koud gehad hadden, want het had dus gewoon gevroren! We hadden geen plannen behalve om aan het begin van de middag weer terug naar Boulder te rijden, en dus hebben we ons 's ochtends absoluut niet gehaast! Niksdoen is toch wel heel erg prettig af en toe, helemaal met een lekker zonnetje erbij en een kabbelend beekje op de achtergrond :-). Tegen de middag hadden we alle spullen weer ingepakt en zijn we de pas weer overgereden. Bovenop was het wel tijd om even te eten en daarna hebben we ongeveer dezelfde route die we zaterdag gedaan hadden weer teruggenomen naar huis. En hoe verder we kwamen, hoe warmer het werd! We waren vroeg genoeg thuis dat we alle tijd hadden om alles direct even op te ruimen en daarna nog onze bedrijfsruimte te laten zien aan Anne en Ineke en Simon, die een paar dagen in Boulder was. We hebben nog lang buiten gezeten, dat was een gezellig einde aan het weekend!