Bedrijfsdrukte - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Bedrijfsdrukte - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Bedrijfsdrukte

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 Juni 2013 | Verenigde Staten, Boulder

Vanaf 1 juni huren we officieel onze bedrijfsruimte en dus zijn we die dag de 'gigantische' hoeveelheid spullen voor het bedrijf die we in de kelder hadden staan maar eens gaan verhuizen. We hadden ondertussen namelijk een flinke stapel gereedschap en andere dingen verzameld. We hebben alles in de kantoorruimte gezet, en prompt was de gigantische hoeveelheid spullen nog maar een heel klein stapeltje, haha! De stapel spullen is ondertussen aangevuld met bureaus, een vergadertafel met stoelen en verpakkingsmateriaal, en nu lijkt het kleine stapeltje een iets groter klein stapeltje spullen. Aan inrichten zijn we nog niet begonnen omdat er nog een nieuwe roldeur in het lab gezet moet worden, en we willen wachten met schoonmaken totdat dat klaar is. Anders blijven we bezig, en dat is nou ook weer niet de bedoeling :-).

In hetzelfde weekend zijn we weer eens een lekker lang stuk gaan fietsen. Het plan was om naar Ward te gaan, en toen we daar eenmaal waren en een ijsje gegeten hadden, zijn we via Nederland weer teruggefietst. Meestal gaan we gewoon dezelfde weg terug, maar nu hadden we tijd genoeg, het was hartstikke lekker weer en we hadden -geen- zin om met onze lamme benen Lee Hill nog te moeten bedwingen, dus zijn we daarvoor een uurtje omgefietst, haha! En daarna is er niks beters dan buiten op het terras hangen met wat te drinken en chips :-).

Op de maandag erna kreeg Danko een mailtje van de marine met daarin de uitnodiging om een Fase Twee-proposal te schrijven, yihaa!! We wisten vanaf december al wel dat dat er waarschijnlijk aan zat te komen, maar nu is dat dus officieel! Op woensdag heeft Danko met de program manager gebeld om te vragen hoe dit werkt en dan blijkt dat ze bij de marine dit soort dingen een beetje achterstevoren doen. Het staat namelijk al vast dat we het geld zullen krijgen, nu moet Danko 'alleen nog' voor het eind van de maand een proposal indienen. Dat moesten we dus wel even vieren, want met deze Fase Twee hebben we voor de komende paar jaar genoeg geld in het bedrijf! We zijn naar de Greenbriar Inn geweest, een speciaal etentje voor een speciale gelegenheid, en lekker eten hebben we zeker gedaan! Vooraf hadden we St. Jacobsschelpen met grapefruit, als tussendoortje was er een klein bolletje cranberry-ijs, voor het hoofdgerecht kregen we lamsbiefstuk met gegratineerde aardappels en succotash en als toetje chocoladetaart (voor mij) en citroencheesecake (voor Danko). En toen de toetjes kwamen dachten we allebei van het andere toetje dat we die eigenlijk liever gehad hadden, haha! We hebben dus maar van toetje geruild!

Het Fase Twee-proposal kwam qua timing wel een beetje onhandig uit, want er moest deze maand ook een ander proposal geschreven en ingediend worden, Danko moest naar Philadelphia voor een marine-meeting, en vanaf eergisteren alweer naar Alaska voor een conferentie. De meeting in Philadelphia was trouwens een beetje een aparte. Omdat het op een marinebasis was en Danko geen Amerikaans staatsburger is was dat allemaal een beetje moeilijk. En dus kreeg hij een escorte van niet één, maar twee stagiaires, Paul en Paul, daar moesten we wel even om lachen!
Tussendoor moest voor patent nummer twee nog de uiteindelijke versie ingediend worden en daar hebben we allebei flink wat tijd aan besteedt. Danko aan de tekst, en ik aan het volgens de wensen van de advocaat aanpassen van de bijbehorende plaatjes. Ondertussen hebben we ook maar eens een beetje in de reisgidsen voor Alaska gelezen, waardoor we er bijvoorbeeld achterkwamen dat je voor Denali National Park eigenlijk van tevoren buskaartjes moet kopen, zodat je niet het risico loopt dat er geen plaats meer is in de shuttlebussen als je daar aankomt. Je mag met je eigen auto namelijk maar een klein stukje het park in, en het zou wel erg jammer zijn geweest als dat alles was wat je ervan kon zien! Danko had ook op de website van de conferentie gezien dat je een cruise kunt doen door de Prince William Sound, en hij had van meerdere mensen gehoord dat dat echt helemaal geweldig is, dus dat hebben we ook geboekt. En tegelijkertijd hebben we ons door een flinke stapel formulieren heengewerkt om de ziektekostenverzekering voor het bedrijf af te sluiten (dat krijg je als werknemer hier namelijk via je werk) en kwam Danko op een idee voor een volgend patent waar eigenlijk direct een voorlopige versie van ingediend moest worden, wat ik op maandag nog even snel naar Word overgezet heb. We kijken allebei uit naar de vakantie volgende week! Ik ben vandaag alleen nog wel even snel een paar hoeden en muggennetten gaan kopen, want dat schijn je echt nodig te hebben...

• 20 Juni 2013 - 20:02

Anita, Alphons:

Wij wensen jullie een fijne vakantie.
    Geniet ervan.
    Groetjes

• 20 Juni 2013 - 21:12

Annemiek Kamphuis:

Dankjewel!

• 23 Juni 2013 - 21:30

Willem Marcelis:

Dag Annemiek en Danko,

van harte met deze mooie successen, op naar het miljonairsschap en blijven genieten

willem

• 24 Juni 2013 - 19:50

Bernadette Eaglen:

Dank voor de mooie kaart op mijn verjaardag.Altijd leuk post uit de USA en dan nog wel op de juiste dag.
    Fijn dat het goed met jullie gaat en dat Danko, met jouw hulp natuurlijk,vorderingen maakt met het opzetten van zijn bedrijf.En wat leuk dat je het gebouw straks aan Ad en Ria kunt laten zien.Misschien kunnen ze nog wel een doosje inpakken, ha, ha.Of een muurtje verven, who knows?En dan Ad de slingers laten ophangen natuurlijk.
    Ik wens jullie een paar heel fijne weken samen! En.... zorg goed voor de gasten uit het verreTwente.

Groeten uit een nat en fris Enschede.

• 26 Juni 2013 - 07:39

Annemiek Kamphuis:

Als we miljonairs zouden worden van ons bedrijf dan tekenen we daarvoor, haha! Schilderen hoeven we in ieder geval niet te doen want alles ziet eruit alsof dat net nog gedaan is.

Nog twee weken voor we Ad en Ria van het vliegveld gaan halen! We zijn met z'n allen aan het aftellen :-).