Een paar dagen naar Las Vegas - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Een paar dagen naar Las Vegas - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Een paar dagen naar Las Vegas

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

01 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Boulder

Terug uit Moab waren we even een dagje thuis, waar we goed gebruik van gemaakt hebben door een lekker lang stuk te gaan fietsen, daar waren we aan toe! We probeerden eens een nieuw paadje uit dat in de buurt is aangelegd, en tot mijn verrassing was dat een heel rondje. Het bleek een onderdeel van een nieuw trail system, aangelegd met geld van de Colorado Lottery. Waar wij niet aan meedoen, maar zo dus wel de vruchten van pluken! Het paadje begint en eindigt bij het Lagerman Reservoir, en vooral het stukje om het meertje met al het geelbruin verdroogde gras in combinatie met de (die dag) koelere temperatuur voelde ineens erg aan als herfst. Veel te vroeg voor ons gevoel!

De dag erna vlogen we naar Las Vegas, waar we aan het eind van de middag aankwamen. Danko en ik hadden een gelukje want we kregen een hoekkamer aan het eind van de lange gang, dus lekker rustig, en met uitzicht naar twee kanten! Wel grappig: aan ene kant het luxe zwembad van het Bellagio met andere hoge casino's erachter, en uit andere raam zagen we de 'gewone wereld' in de vorm van een snelwegknooppunt. (Heel apart zagen we uit dat raam de volgende dag iemand die zijn/haar auto op een onlogische plek lichtelijk verkeerd om op de vluchtstrook had weten te zetten die van een politieagent dronkenheidstestjes moest uitvoeren en vervolgens gearresteerd werd. Daar zijn we natuurlijk wel even naar blijven kijken want zoiets hadden we nog niet eerder gezien!)

Voor we naar Las Vegas vertrokken had we alvast een reservering voor het avondeten gemaakt bij het Franse restaurant onderaan de Eiffeltoren van het Paris-casino. Toen we onze bagage naar de kamers gebracht hadden was er nog meer dan genoeg tijd om een beetje door ons hotel en casino te lopen en daarna richting het Paris-casino om eens te kijken of we ook eerder zouden kunnen eten. Dat was geen probleem, en er was zelfs maar half uurtje wachttijd om buiten te kunnen zitten. We dronken even een drankje aan de bar en daarna hebben we erg lekker gegeten. We hebben in ons eigen hotel nog even met z'n allen thee gedronken en daarna zijn Danko en ik nog samen naar het winkelcentrum van Caesars Palace gelopen om daar 'buiten' op een terrasje (= binnen in een leuk aangelegd eruitziend-als-Romeins-straatje-bij-zonsondergang) nog een toetje te eten met een glaasje wijn erbij.

Voor maandag was ons eerste plan: uitslapen! Daarna hebben we lekker lang ontbeten met de heerlijke croissantjes van de erg fijne bakker in ons hotel, en daarna zijn we met onze koffie bij het zwembad gaan zitten, waar we gezelschap kregen van Hetty en Chris. Ons plan voor die dag was om naar de Fashion Show Mall te lopen en dan daar een beetje te winkelen. Chris en Hetty kwamen een eindje mee totdat het tegen etenstijd liep en we niet in de buurt van waar we toen waren een normaal geprijsde broodjeszaak konden vinden. De oplossing: lang leve Uber! We riepen een auto voor Hetty en Chris zodat zij niet het hele eind terug hoefden te lopen naar het hotel, en daarna hebben we ons plan een beetje aangepast door eerst maar eens een plekje te zoeken in het Venetian-casino om even iets te eten.

We vonden een heerlijk Italiaans restaurantje op het 'Piazza San Marco' (= ook binnen buitenzitten :-)) waar we elk een glaasje bubbels besteld hebben, en daarbij een erg lekker broodje en salade. Alsof het zo moest zijn was er precies toen een soort van straattheateropvoering met allerlei stukjes (live gezongen!) opera. Superleuk! Daarna deden we een poging om een beetje te winkelen, en ik vond zowaar een leuke tas (ik! een tas!) bij de Kiplingwinkel (ik wist niet eens dat ze dat merk hier ook hebben). Helaasch alleen verkrijgbaar in erg roze, en op internet in poederblauw. So much for that! Waarna we even koffie zijn gaan drinken, besloten het winkelen voor de volgende dag te laten, en terug te gaan naar het hotel om nog lekker een poosje bij het zwembad te liggen.

's Avonds hadden we sushi willen gaan eten bij een restaurantje waar we wel eerder geweest waren, maar dat bleek er al sinds een paar jaar niet meer te zijn. Danko vond toen een Thais restaurant in het Aria-casino, waar we alsnog heerlijk gegeten hebben: pittige fish cakes om te delen als voorafje en daarna Pad Thai voor Danko en gegrilde varkensnek met tamarindesaus voor mij: mmmm! We hadden het niet zo gepland maar dat was precies waar we zin in hadden. Na even terugtellen was dit de eerste keer in bijna een maand dat we alleen met z'n tweeën warm hebben gegeten! We hadden gedacht daarna bij de banketbakker in dat casino een toetje uit te kiezen, maar vanwege de prijs voor één gebakje (jawel, je bent tenslotte in een casino of je bent het niet) en de niet zo aangename temperatuur zijn we uiteindelijk een ijsje gaan halen bij de gelateria in ons hotel.

De volgende dag hebben we nog een keer lekker uitgeslapen, rustigjes ontbeten en daarna zijn we nog een keer op weg gegaan naar de Fashion Show Mall. We hebben lekker een beetje rondgelopen, de meeste winkels eigenlijk alleen van buiten bekeken, en toen we alles wel gezien hadden was Danko wel een vervangende fietsbril rijker. Ondertussen was het al lang tijd om eens iets te eten. Dat hadden we in het Wynn-casino willen doen, maar waar je daar buiten kon zitten serveerden ze geen lunch, en verder konden we niet goed vinden waar je dan wel moest zijn. Plan B: nog een keertje naar het Venetian. Ik dacht me meer plekjes met restaurantjes te herinneren dan aan het ene pleintje, maar dat konden we niet direct vinden (het is allemaal natuurlijk wel zo aangelegd dat je langs zoveel mogelijk winkels c.q. gokautomaten komt :-), en het andere plekje vonden we pas later) en dus hebben we nog een keer gegeten bij hetzelfde Italiaanse restaurant van de dag ervoor. Waar we onder het genot van een ander broodje en een andere salade weer precies op de goede tijd waren voor de mini-opera-uitvoering! Daarna was ons enige andere plan voor de rest van de middag: het zwembad met een drankje erbij. Chris en Hetty kwamen ons een poos gezelschap houden, maar wij zijn pas weggegaan op het punt dat we anders te laat zouden gaan komen voor onze avondetenreservering. We hebben nog een keer bij hetzelfde Franse restaurantje als zondag gegeten, alleen nu niet buiten want we hadden geen zin om daarvoor een uur te moeten wachten op een tafeltje. Na het eten zijn we nog een keer met z'n allen iets gaan drinken. We konden er lekker mee buiten zitten op terrasje behorend bij onze ontbijtbakkerij, want de dag ervoor hadden we ontdekt dat je daar van buiten gewoon op kunt (en mag). Daarna dachten Danko en ik het ijs van de banketbakker in ons casino weleens te willen proberen, maar daar bleek je in dezelfde maat bakje maar één smaakje te krijgen en niet twee. Dus gingen deze twee Nederlanders mooi terug naar de gelateria voor twee smaakjes ijs in datzelfde soort bekertje, hehehe! Daarna zijn we nog naar buiten gelopen voor een aantal fonteinenshows, want daar hadden we nog maar nauwelijks iets van gezien terwijl dat toch de allerleukste attractie blijft op de Strip. En zo loop je ongemerkt heel wat af. Het valt met al die enorm grote gebouwen niet zo op, maar volgens de stappenteller in onze telefoons hebben we wel iets van 35 kilometer gelopen in de paar dagen dat we in Las Vegas waren!

Op woensdag was het alweer tijd om naar huis te gaan. Er was nog tijd genoeg om 's ochtends nog op ons gemakje te ontbijten, daarna namen we een taxi naar het vliegveld, vanaf daar een kort vluchtje naar Salt Lake City, en vanaf daar hadden we het geluk om een 767 te treffen voor de vlucht naar Denver. Die vliegtuigen heb je normaal gezien alleen voor internationale vluchten, met dus ook dat type Eerste Klas-stoelen. En wel zoveel stoelen dat we net als veel andere mensen allemaal geupgrade waren en dus konden we heerlijk zitten het laatste stuk naar huis!

Op de dagen erna moesten Danko en ik nodig aan het werk. Danko had een rapport om af te maken en in te dienen voor het weekend, en ik had een hele berg aan ik zou het nog net niet achterstallige dingen willen noemen, maar ik had meer dan genoeg te doen! Ondertussen gingen Chris en Hetty een middagje naar Estes Park en op vrijdag een rondje over de Peak to Peak want het was het perfecte blaadjes-kijk-weer.

En toen was het alweer weekend! Zaterdagmorgen dachten wij het voorspelde weer nog even voor te zijn. Danko ging motorrijden en ik wilde naar Jamestown fietsen, maar verder dan een half uurtje kwam ik niet. Het was de hele tijd al wel aan het dreigen te gaan regenen met negeerbare spetters, maar op een gegeven moment brak de bui toch echt door en ben ik toch maar omgedraaid en naar huis gegaan. Het is tijden geleden dat ik voor het laatst in de regen gefietst heb (daar doen we hier namelijk niet aan, hahaha!) maar ik had toch mooi ruim drie kwartier verder gefietst dan ik gedaan zou hebben als ik maar gewoon thuis was gebleven! 's Middags zijn we op expeditie naar Denver geweest want dat kon mooi met de enorme regenbuien die dag. Hetty en Chris hadden geen zin om mee te gaan en dus gingen we met z'n tweetjes. Een nieuwe accu voor de Ducati bij de ene motorzaak en met Danko's nieuwe motorlaarzen terug naar een andere omdat er (nu al!) ergens een schroefje los is wat je onmogelijk zelf weer vast kunt zetten. Dat viel onder de garantie en dus konden we geslaagd weer terug naar huis.

Op zondag zijn we min of meer de dag begonnen met MotoGP, hehe, dat kon mooi met het miezerweer buiten. Daarna had ik de kriebels van de 'nog-te-doen'-dingen op het bedrijf, die ik dan maar ben gaan aanpakken terwijl Danko met Hetty en Chris naar Brainard Lake en door Gold Hill is gereden. Bij Brainard Lake waren ze hoog genoeg om het net te zien sneeuwen! Dat is op die hoogte ook niet zo gek eind september, maar voor dat seizoen zijn wij nog niet klaar zeg. Gelukkig waren de regen en de koudere temperaturen er maar voor een dagje!

De volgende dag hadden wij weer eens een gewone werkdag, en voor we het in de gaten hadden was die werkdag ook al prompt voorbij. Het was ook de laatste volle dag voor Chris en Hetty, dus tijd om alvast online in te checken, en zo gingen we op dinsdag aan begin van de middag naar Denver om ons bezoek weer naar het vliegveld te brengen. We hadden ruim de tijd genomen voor het geval dat het druk zou zijn. Er waren alleen in het geheel geen rijen en dus waren ze sneller door de security dan we van tevoren gedacht hadden. We konden nog even zwaaien en daarna gingen Hetty en Chris op weg naar de lounge en wij op weg terug naar huis. Met het zonnige weer konden we het niet laten aan het eind van de middag nog even heerlijk een stukje te fietsen, en 's avonds zijn we met z'n tweetjes uit eten geweest want ik had even geen zin om te koken. Geheel in stijl gingen we met de Porsche, weliswaar naar zo ongeveer het meest dichtbijzijnde restaurantje in Boulder, waar we heerlijk hebben gegeten, maar waarom zou je de mogelijkheid onbenut laten hè!

Voor de rest van de week gingen we terug naar de orde van alledag, gewoon werken, als het uitkwam fietsen, en verder niks bijzonders. Eerlijk gezegd was dat ook wel weer prettig na alle drukte sinds half augustus! Voor dit weekend hadden we ook heerlijk zo goed als geen plannen. We zijn gisteren eerst een lekker eind wezen mountainbiken, en daarna hadden we met Chelsea en Sergio afgesproken. Dat was erg gezellig, we hebben ons aanwezige speelgoed in de woonkamer uitgestort, er een drankje bijgepakt, en later samen gegeten. Chinees, want Enzo verklaarde dat hij daar zin in had en dat vonden we eigenlijk wel een prima idee! Vandaag deden we ongeveer hetzelfde nog een keer, en het was maar goed dat we aan het eind van de ochtend al gefietst hadden, want het is merkbaar dat het oktober is en de herfst zich toch echt aan het aandienen is. Het waait van jewelste, en ondanks dat we hopen dat we niet vroeg winter zullen hebben (op de Peak to Peak sneeuwt het nu!) heeft dat toch ergens ook wel weer wat.

• 02 Oktober 2017 - 22:53

Mam.:

Gelukkig waren jullie twee weken geleden in Las Vegas en niet nu met het verschrikkelijke schietincident!
    Het is even wennen dat het echt herfst is, maar hopelijk komen er toch nog mooie dagen.
    Succes met jullie werk!

Liefs, Mam.

• 03 Oktober 2017 - 01:56

Annemiek Kamphuis:

Nou zeg dat wel! En het herfstweer houdt vast (hopelijk) weer op zodra dit koufront weg is.