Een heerlijke verjaardag thuis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Een heerlijke verjaardag thuis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Een heerlijke verjaardag thuis

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

13 Februari 2020 | Nederland, Schiphol

Omdat we toch ‘in de buurt’ waren gingen we nadat we in Genève geweest waren natuurlijk ook even naar Nederland! Vorige week woensdag vlogen we aan het begin van de middag naar Amsterdam, namen de trein, en waren om vijf uur in Oldenzaal waar we door Ria en Ad werden opgehaald. Zo fijn om elkaar weer te zien! We hebben gezellig thee gedronken, lekker erwtensoep gegeten, en ’s avonds was het voor we het goed in de gaten hadden al ruim na middernacht toen we eens naar bed gingen. Het was gezellig!

Op donderdag zijn we aan het begin van de middag naar Weeze gereden om Hetty en Chris op te zoeken. Dat ‘we’ was nog even niet zo vanzelfsprekend want ik voelde mij net-niet-ziek ’s ochtends. Dat was natuurlijk niet de bedoeling! Gelukkig trok het weg en leek het alleen maar door moeheid te komen, al bleek toen we eenmaal onderweg waren dat ik die dag last had van wagenziekte. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik daar verder nooit last van heb! Ergens naartoe rijden om uit eten te gaan was dus even niet zo’n goed idee en dus zijn we gezellig ‘thuis’ gebleven voor het eten.

Voor vrijdag was ons enige plan om Ria en Ad ’s avonds mee uit eten te nemen. ’s Middags zijn wij alvast even ons boodschappenlijstje af gaan werken inclusief even ergens koffie drinken, en werd ik toen ik een cadeautje ging kopen eraan herinnerd dat ze dat in Nederland dan ook helemaal mooi voor je inpakken. Echt, dat vond ik wel zo’n luxe! Degene die mij hielp zal daar dan wel weer een beetje verbaasd over zijn geweest maar dat maakt niks uit :-). Omdat we er toch waren zijn we ook even naar binnen gewipt aan de Eurowerft, en vervolgens waren we toch echt wel te laat voor onze reservering bij de watermolen, ahem. Nou bleek reserveren ook duidelijk niet nodig te zijn geweest, dus dat was gelukkig niet erg. We hebben lekker lang getafeld en heerlijk gegeten!

Op zaterdag gingen we weer op pad, dit keer richting Arnhem waar we eerst met Sandra en Chiel hadden afgesproken, en waar Hetty en Chris ook naartoe waren gekomen. We konden gezellig even samen koffie en thee drinken en eens wat foto’s maken en daarna hadden we met Daan afgesproken om uit eten te gaan. Dat was erg lekker en leuk en gezellig en voor we het wisten was de avond om en was het alweer tijd om weer terug te rijden naar Denekamp.

En de volgende dag was ik jarig! Voor het eerst sinds vijftien jaar dat we dat een keer ‘thuis’ konden vieren, en ik werd wakker met een boeket rozen en cadeautjes. Bij het ontbijt werd ik nog meer verwend door Ad en Ria (en dan ‘live’ en eens een keer niet via Skype!) en aan het eind van de ochtend was het eerste bezoek er al. Zo leuk! De ochtend vloog voorbij, en na even iets brood eten en nadat ik even snel met Ria een stukje door de buurt was wezen lopen zagen we de volgende mensen al uit de auto stappen. Wij zijn ondertussen helemaal niet meer gewend dat je een huis vol gezelligheid hebt voor je verjaardag, en ook nog voor het veertigjarige huwelijk van Ad en Ria, wat we met elkaar gecombineerd hadden :), en ik heb er dan ook heel erg van genoten. Zó leuk om iedereen te zien en met iedereen te kletsen! En ik voel me schandalig verwend met al het bezoek en alle leuke cadeautjes! Er werd zelfs gezongen hoewel ik zei dat dat voor mij niet nodig was, en dat was eigenlijk toch wel heel speciaal. Ria en Ad hadden een koud en warm buffet besteld voor het avondeten dat we met z’n allen goed eer aan gedaan hebben. Vooral de koude gerechten kennen ze in Amerika helemaal niet (of niet op die manier) dus dat was nog een extra traktatie voor ons. In het kort hebben we een geweldige dag gehad!

Voor maandag hadden we bij nader inzien maar geen plannen gemaakt, en dat kwam ook wel goed uit. Danko moest nog aan het werk, en tegen de tijd dat we eens heerlijk geluncht hadden met nog wat vis en vissalade van de dag ervoor en eens goed gekeken hadden wat er eigenlijk allemaal in de cadeautjes met Nederlands lekkers zat was het al ruim halverwege de middag! Ik ben nog snel even een stukje gaan lopen, dat kon precies voordat Monique nog even kwam koffie drinken. Ik kreeg een prachtig boeket bloemen en we hebben erg gezellig gekletst. Zo leuk dat het toch nog uitkwam om elkaar even te zien! Ondertussen hadden we de speciale biertjes die we met z’n allen gekregen hadden in de koelkast gelegd, en daar hebben we ’s avonds een bierproeverij mee gehouden. Leuk en lekker!

Eergisteren ben ik aan het eind van de ochtend even een half uurtje gaan wandelen met Ria, even een frisse neus halen en uitwaaien – letterlijk! Het voelt als zo’n luxe dat dat weer gaat ook! Voor de lunch was er nog wat salade over van zondag, dus het middageten was nog een keertje speciaal :-). Daarna hadden we nog een keer bij Chris en Hetty afgesproken, waar we aan het begin van de middag naartoe gereden zijn. Alle soorten weer hebben we onderweg wel gehad! Regen en zon en hagel en harde wind, voor ieder wat wils, haha! Na eerst koffie en thee voor de liefhebbers zijn we uit eten geweest, en niet lang daarna was het alweer tijd om afscheid te nemen tot we een volgende keer in de buurt zijn. Soms gaat de tijd wel erg snel! Eenmaal weer in Denekamp hebben we met Ad en Ria nog iets gedronken want dan kon nog mooi :-).

Gistermorgen hadden we even geen planning, behalve dat Danko die dag het één en ander moest indienen en nog aan het werk moest. We hadden aan het begin van de middag nog even een zakelijke afspraak, daarna ben ik nog even met Carolien wezen lopen, en ’s avonds kwamen Agnes en Ben nog op bezoek. Dat was erg gezellig en leuk om elkaar nog net te kunnen zien! Daarna hebben we met Ria en Ad van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog een laatste biertje te drinken en toen was onze laatste volle dag in Denekamp toch echt alweer om.

Vandaag stond in het teken van de huurauto terugbrengen, alle spullen bij elkaar zoeken en eens bedenken hoe we dat toch allemaal mee moesten nemen. Gelukkig konden we een oude koffer gebruiken om het ruimtegebrek een beetje op te lossen! We hebben even koffie gedronken en daarna stond er nog een expeditie naar Oldenzaal op de planning. We hebben iets aan Ad zijn half-verdronken horloge gedaan alvast voor zijn verjaardag, ik mocht nog iets uitzoeken van Danko voor mijn verjaardag en vond een paar hele leuke oorbellen, en we hadden hoewel het haar niet nodig leek Ria ook meegenomen voor iets moois. De missie was geslaagd en de verrassingen goed gelukt, zo leuk! :-)
Dat we daarna te laat waren om om de geplande tijd de trein te nemen doet er niet toe, het was veel fijner niet gehaast nog samen warm te eten en tijd te hebben voor koffie en thee in plaats van op te moeten schieten! We namen uiteindelijk om acht uur de trein richting Schiphol, en wat heb ik er toch altijd een hekel aan om weg te gaan! Dat trekt wel weer bij zodra je maar eenmaal bent vertrokken maar ik wil dan altijd het liefste dat dat niet hoeft. En zo zijn we dan toch al echt weer op weg naar huis. Nog even een nachtje slapen en dan vliegen we morgen terug naar Colorado – na een hele fijne tijd 'thuis'!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 239017

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: