Quelques jours à Genève - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Quelques jours à Genève - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Quelques jours à Genève

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

04 Februari 2020 | Zwitserland, Genève

Afgelopen vrijdag stond onze volgende reis alweer op de planning. Na de succesvolle magneettest in november zei iemand die bij het CERN werkt dat Danko daar absoluut een praatje over moest komen geven, en zo kwam deze reis op de kalender te staan. We zijn bij tijden niet de baas over dat soort dingen, en bij tijden is dat ook helemaal niet erg, haha! Omdat Danko (veel te) veel gevlogen heeft vorig jaar hadden we een aantal tegoedbonnen om intercontinentaal Eerst Klas te mogen vliegen als er plaats is, en daar hadden we er twee van ingezet. En dan niet voor ‘alleen maar’ een stoel die helemaal plat gaat, maar dit vliegtuig had voorin wat ze cabines noemen, waardoor je in feite een halfhoog muurtje om je heen hebt en het nog stiller is allemaal. Ik had er van tevoren maar niet teveel over nagedacht, want we hebben ook weleens achter het net gevist! En toen was op de dag van vertrek de vlucht naar Amsterdam vertraagd, kwamen er daardoor een heleboel stoelen vrij, en mochten wij in stijl de oceaan over. We hebben heerlijk gegeten, heerlijk geslapen, en toen waren we er gewoon al. Ik werd zelfs pas wakker vlak voordat we gingen landen!
We hadden een flink lange overstaptijd voor onze vlucht naar Genève die we erg prettig in de KLM-lounge doorgebracht hebben, met alle tijd om op ons gemakje te ontbijten en lunch te eten voordat we verder vlogen. Mmm, Nederlandse yoghurt en Nederlanse broodjes met Nederlands beleg! We waren aan het eind van de middag in ons hotel, en na nog even ergens eten in het centrum waren we blij om lekker in bed te kruipen.

In Amsterdam was het zonnig toen we naar Zwitserland vertrokken, maar in Genève was het bewolkt, grijs en nat. Maar daar hebben we ons niet door laten tegenhouden! We hadden de luxe dat je in ons hotel op zondagen tot twaalf uur kunt ontbijten, dus konden we die dag eerst een beetje uitslapen en daarna op ons gemakje verder wakker worden. Aan het begin van de middag hebben we de tram naar het centrum genomen, eerst ergens een lekker broodje gegeten en daarna een stukje langs het water gelopen. Lekker even een frisse neus halen – onder de paraplu want het was nog wel wat vochtig in de lucht. Heel decadent zijn we koffie gaan drinken in het Ritz-Carlton hotel. Het decadente daaraan was trouwens niet de koffie maar de koekjes die we erbij gekozen hadden, haha! Wel erg lekker, en daar konden we fijn een poosje zitten. En omdat het niet zoveel zin had om eerst naar het hotel terug te gaan om dan vervolgens weer naar de stad te moeten om te gaan eten hebben we er ook nog een glaasje wijn gedronken gedronken waar we heel luxe iets te knabbelen bij kregen. Een erg goede besteding van de middag vonden wij zelf, haha! Na wat (kleine) omzwervingen omdat het restaurantje dat we in eerste instantie hadden uitgekozen wel érg naar kaasfondue rook hebben we ergens anders heerlijk gegeten en toen zat de dag er ook alweer op.

Gistermiddag hadden Danko en Jeremy afspraken op het CERN, te beginnen met een rondleiding door de ATLAS-detector, en ik had heel luxe de dag voor mijzelf. Ik ben rond het middaguur naar het centrum gegaan met een idee over waar ik iets wilde gaan eten, en daar was ik snel weer weg toen de prijzen zeg maar niet geheel aansloten bij wat ik in gedachten had. Voornamelijk omdat ik geen zin had in warm eten trouwens, al is Genève ook gewoon duur (ik ging ook even pinnen: dat kon niet voor minder dan 50 frank!). Uiteindelijk kwam ik terecht waar we op zondag ook geluncht hadden, en daarna ben ik nog een keer in het Ritz-Carlton hotel koffie wezen drinken – want daar kun je leuk zitten en je krijgt er een chocolaatje bij :-). ’s Avonds hadden we afgesproken met wat mensen van het CERN om ergens te gaan eten. De Italiaan in het gezelschap had een pizzeria voorgesteld en daar hebben we erg lekker gegeten. Zodra we aan tafel zaten bestelde dezelfde persoon al direct een paar voorgerechtjes om te delen, blijkbaar komt hij er wel vaker en weet hij precies wat lekker is. Handig en leuk!

Vandaag moesten Danko en Jeremy al vroeg op pad. Het kwam oorspronkelijk nou juist zo mooi uit dat Danko’s praatje pas aan het begin van de middag was, en toen wilde iemand graag ’s ochtends nog het één en ander bespreken. Ik heb vanmorgen een beetje gewerkt, zo handig dat dat kan vanaf de bank! Daarna nam ik de metro naar het centrum waarin er eerst iemand was die zong en gitaar speelde, na het station gevolgd door een groepje van drie zingende mannen met twee accordeons en een cello, zo leuk! Ik vergiste mij in het kleingeld (de kleinste muntjes hebben niet noodzakelijkerwijs de kleinste waarde ontdekte ik later) maar die ene frank meer of minder doet er uiteindelijk ook niet toe!
Ik had opnieuw een plekje uitgezocht voor de lunch en opnieuw ging ik uiteindelijk ergens anders naartoe (het was vol). Grappig genoeg kwam ik toevallig een andere vestiging van dezelfde broodjeszaak als eerst tegen – en er gaat toch niet veel boven een knapperige meergranenbroodje met lekker beleg! Ik had nog ergens koffie willen gaan drinken in het oude centrum, maar de combinatie van waterkoud, regen en vermoeide voeten maakte het een stuk aantrekkelijker om naar het hotel terug te gaan en lekker met een kop thee op de bank te zitten. Aan de andere kant viel het echt reuze mee met de voorspelde regen en hebben we daar eigenlijk helemaal geen last van gehad. Na een productieve (maar ook lange) dag zijn de heren ondertussen klaar met het zakelijke gedeelte en is de enige afspraak die we nog hebben om gezellig bij vrienden te gaan eten vanavond :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 239170

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: