Kerstmis met z'n vieren - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Kerstmis met z'n vieren - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Kerstmis met z'n vieren

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

28 December 2021 | Verenigde Staten, Boulder

Half december was het wel tijd om eens een beetje te beginnen in kerststemming te komen. Voor hier heel erg laat gingen we dus op pad voor een kerstboom. Dat doen mensen hier al eind november, dus als je dat drie weken later 'pas' wilt dan is dat zeg maar wel een uitdaging. Maar het ging een stuk sneller dan we hadden gedacht! Bij de eerste supermarkt vonden we al een mooie boom, en ook nog een stuk goedkoper dan waar we al rekening mee gehouden hadden. ('Maar' $50, ahem!) Ik winkelde ook wat kerstpakketten voor onze werknemers bij elkaar, en toen was het ineens al 17 december en hadden we nog het één en ander aan klusjes af te werken voor we de volgende dag Ad en Ria van het vliegveld gingen halen. Of dat dan ook ging gebeuren was nog wel een klein beetje spannend, want tegenwoordig kun je dan wel leuk een ticket hebben, je moet je ook binnen een dag van vertrek laten testen, tot op welk moment je dus niet zeker weet of een reis doorgaat of niet. En gelukkig ging het door! Wij maakten dus maar eens het logeerbed op, haalden een doekje door de gastenbadkamer en de stofzuiger door het huis, en ik vestigde op zaterdagavond zo ongeveer een record kerstversieren, want daar was ik nog niet aan toegekomen. In plaats van lekker met een kerstmuziekje aan een beetje aan te fröbelen moest er even opgeschoten worden, maar de kerstboom was versierd op het moment dat we naar het vliegveld moesten vertrekken. En wat is het dan fijn om elkaar weer te zien! Ook al was het deze keer natuurlijk helemaal niet zolang geleden. De hele reis duurde wel iets langer dan we hadden gedacht, want de vlucht naar Denver was vertraagd waardoor we pas middenin de nacht thuis waren. En wie zaten er vervolgens te gapen, niet de mensen die net die reis gemaakt hadden, haha!

Op zondag zijn we dus maar eens rustig aan de dag begonnen. Danko is met Ad wezen fietsen, ik ging hardlopen, en Ria ging wandelen zodat we dat allemaal nog met een zonnetje erbij konden doen. En maar goed ook, want daarna kwam er bewolking en was het lekkere weer wel weg. 's Middags zijn we nog een rondje door de bergen wezen rijden, even bij het bedrijf wezen kijken om ons nieuwe gebouw te laten zien, en we zijn even een beetje omgereden door de buurt langs de huizen met de lelijkste kerstversiering. Lang niet alles vinden wij hier sfeervol of mooi en daar zijn we ook niet alleen in, haha! (En dan denk je daar foto's van te maken, en dan ziet het er op de foto lang niet zo erg uit als in het echt!)

Op maandag en dinsdag ben ik 's ochtends met Ria en Ad door de wijk wezen wandelen, waarna ik heel luxe naar het werk gebracht kon worden en de vakantiegangers een paar leuke uitjes gemaakt hebben. En dat allemaal in een soort van lenteweer, het werd nog zeventien graden die dagen! Op woensdag ben ik nog heerlijk wezen hardlopen vanaf het werk, ik vind het telkens nog wonderbaarlijk dat zo goed gaat terwijl ik al ik weet niet hoelang geleden het idee van hardlopen volkomen had opgegeven. Al lijk ik tijdens datzelfde rondje iets overbelast te hebben, ptvrdr. Donderdag was de warmste dag van de week, Danko is op het circuitje wezen motorrijden en Ad ging mee om te kijken en wat erg goed gelukte foto's te maken. Ria en ik zijn wezen wandelen, lunchen in de stad, en nog een stukje wandelen. We zaten nog niet in de auto op weg naar huis of het begon daadwerkelijk een beetje te regenen uit de wolken die we al aan hadden zien komen, dat hadden we dan erg goed getimed!
Op vrijdagmorgen ben ik met Ria de laatste boodschappen voor Kerstmis wezen doen, 's middags zijn we nog een stukje door de wijk wezen wandelen, ik bakte vast browniecake om taart van te maken voor de volgende dag en toen was alles precies op tijd klaar voordat we bij Lori en Bill verwacht werden die ons voor Kerstavond uitgenodigd hadden. Dat was hartstikke gezellig, we hebben heerlijk gegeten, en daarna hebben we thuis nog een spelletje Carcasonne gespeeld. Dat doen we met z'n tweeën eigenlijk altijd met de feestdagen, maar met z'n vieren is het leuker!

Op Eerste Kerstdag zijn we allemaal eens opgestaan toen we uitgeslapen waren, en het weer was nog lekker genoeg dat Danko en ik met Ad een stukje zijn gaan fietsen. Het ging wel hoe langer hoe harder waaien terwijl we onderweg waren dus we moesten wel even aanpoten aan het eind. We waren mooi op tijd thuis om nog even wat mensen te bellen, en daarna hebben we heerlijk uitgebreid ge-kerst-luncht. Het was al ruim halverwege de middag toen we van tafel gingen, haha! Ria en ik zijn nog even een frisse neus gaan halen, we hebben eens samen iets gedronken, en 's avonds lekker uitgebreid samen gegeten. Zo leuk dat we dat met z'n vieren konden doen dit jaar!!
Op Tweede Kerstdag hebben we dat allemaal nog een keertje herhaald, naar grote tevredenheid :-). Ria en ik zijn twee keer wezen wandelen terwijl de heren begonnen om wat deurkozijnen te schuren en wit te schilderen. Het ziet er dan direct zoveel mooier uit! We waren ook iets vroeger op de dag, dus kon er voor en na het eten nog een spelletje gespeeld worden, en hebben we nog een keer erg lekker gegeten. En voor je het weet is Kerstmis dan gewoon al voorbij!
Hier werkt het zo dat als feestdagen in het weekend vallen je er dan een weekdag voor terug krijgt, dus hadden Danko en ik gisteren ook vrij. Zo heel langzaam is de temperatuur dan toch echt lager en lager aan het worden, dus toen het 's ochtends nog zonnig was en niet al te fris is er nog gewandeld en gefietst. En 's middags zijn we naar keukens wezen kijken, want dat was wel een goed idee met het steeds frisser wordende weer! Eerst bij een bouwmarkt in Longmont die iemand had aangeraden, en waar we ongeveer onmiddellijk zagen dat we daar niks op gingen schieten, en daarna bij de bouwmarkt in Boulder waar we al eerder geweest waren. Het lijkt er wel op dat we nu in ieder geval een bron van keukenkastjes gevonden hebben! (Het helpt ook te weten dat Bill en Lori daar ook kastjes voor hun appartement gekocht hebben en dat ze daar erg tevreden over waren.) Nu alleen nog bedenken wat we dan eigenlijk willen..

• 29 December 2021 - 11:27

Anita:

Zo te lezen genieten jullie echt met z’n vieren
    Gezellig zo met elkaar en nu nog samen een weekendje weg
    Zo vliegen de dagen voorbij
    Wij wensen jullie een heel fijn oud en nieuw
    Groetjes uit Geesteren

• 29 December 2021 - 23:23

Annemiek Kamphuis:

Oh de dagen gaan veel te snel! Jullie ook een fijn Oud en Nieuw!