Terug in Colorado - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Terug in Colorado - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Terug in Colorado

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

30 Maart 2022 | Verenigde Staten, Boulder

Op onze laatste avond in Toulouse zijn we supergezellig uit eten geweest met een aantal mensen waarmee we samen aan een project werken. In eerste instantie hadden we toen dat werd voorgesteld zoiets van "Nee... niet een 'officieel' etentje op de laatste avond..!", maar dat was dus vooral erg leuk en we hebben ook geweldig lekker gegeten. Oh als we Europa toch eens met ons mee konden nemen naar 'huis'! Want na een prima reis naar huis was het wel weer een teleurstelling om weer in Amerika te zijn, ik draai er ook maar niet omheen. Of het nou het cultuurverschil is waar we hoe langer hoe meer tegenaan botsen, het totale gebrek aan goede bakkers, oude binnensteden en het besef om bij mooi weer ergens op een terrasje te willen zitten of iets daar tussenin, het valt ons elke keer als we terug zijn meer tegen.

Omdat we letterlijk pas middenin de nacht thuis waren en echt erg laat in bed lagen zijn we de vrijdag maar eens rustig begonnen voordat we naar het werk zijn gegaan, en daarna was het fijn dat we het weekend hadden om een beetje bij te komen. Alhoewel Danko daar de tijd eigenlijk niet voor had. Er is een heleboel werk te doen voor de proposal deadlines over ongeveer drie weken dus tijd om vrij te hebben is er niet echt. We zijn op zaterdag ondanks de harde wind wel een stukje wezen fietsen, en zeiden letterlijk tegen elkaar "welk saaie rondje zullen we eens doen..". Even bewegen was fijn en daarna besloten we maar eens door te pakken en naar de mall te gaan om hopelijk kleren te kopen. We hadden in Frankrijk en Monaco wel wat kleine poginkjes gedaan maar waren daar niet in geslaagd, en achteraf gezien hadden we daar misschien meer tijd voor moeten nemen. Want nu kwamen we vooral tot het inzicht dat de mall niet is waar we iets moois (of kwalitatief goeds) zouden vinden. Op de weg naar huis reden we ook maar eens langs de bouwmarkt om eens naar de voorbeeldkastdeurtjes te vragen en zowaar, die waren er! Aan de datum erop te zien stonden die er al wel een maand en daar hebben we ons wel een beetje aan geërgerd eerlijk gezegd. Maar ze waren er! We besloten al snel dat we de iets grijzere kleur wit wilden, waar we vervolgens over getwijfeld hebben of we dat dan echt wel wilden. Hahaha het is erg! Uiteindelijk besloten we de paar kastjes voor de ruimte met de wasmachine in die kleur te bestellen en dan daarna wel te bekijken of we dat voor de keuken ook zouden willen.

Op zondag was het stukken beter weer en is Danko met een motor naar het kartciruitje geweest en ben ik wezen hardlopen. Dat ging zo op hoogte wel wat minder makkelijk dan op zeeniveau, maar ik liep voor het eerst een rondje! Ongeveer hetzelfde als wat ik reed toen ik heel voorzichtig begon te fietsen vorig jaar maar nu intervalhardlopend :-).

De tijd werd hier ook verzet dat weekend en dus is het weer fijn een stuk langer licht 's avonds. Op maandag zijn we vanaf het werk een stukje wezen fietsen en op dinsdag ging Danko zijn snelle rit doen en heb ik een kleiner rondje gefietst. Hoe dan ook had ik eigenlijk helemaal geen zin, we hebben zo genoten van het fietsen in Monaco dat het thuis toch weer erg saai is met alle rechte wegen en het gebrek aan variatie. In feite is dat natuurlijk een luxeprobleem maar toch. Na een paar koude dagen waren we in ieder geval blij dat het in het weekend weer fietsbaar weer was, en zijn we op zaterdag voor het eerst sinds tijden eens Flagstaff opgefietst. Tsja, wat zal ik zeggen.. het was wel geinig dat weer eens te doen maar voor herhaling vatbaar vonden we het toch niet. Je moet in verhouding veel te lang langs de grote weg en over slechte wegen in de stad en ook het verkeer was niet zo fijn om tussen te fietsen. Daarna deden we nog een winkelpoging in Boulder en konden daar ook niks leuks vinden. Op zondag ging Danko nog een motor uitlaten op het kartcircuitje en ben ik weer een rondje wezen hardlopen. Dat ging alweer iets makkelijker dan een week eerder, en al is het niet op alle momenten even prettig in het totaal is het dat wel!

Voor vorige week donderdag had ik afgesproken dat ze mijn loopband zouden komen brengen. De aflevertijd was tussen acht en twaalf uur 's ochtends, waarbij ze een half uur van tevoren zouden sms'en, en dus dacht ik dat het prima kon om de wekker dan om half acht te zetten. Ik had die alleen nog nauwelijks uitgezet of de deurbel ging, die ik dan maar snel-snel in mijn badjas open gedaan heb, ahum, want dat was natuurlijk niet mijn bedoeling. Niks aan te doen! Twee heren sleepten mijn apparaat via de tuin de kelder in en een uurtje later was ik er de trotse nieuwe bezitter van :-). Mijn beurt om iets in de kelder te zetten, haha! Behalve als het te koud is buiten is het ook fijn voor als het te heet is, het regent, of er rook hangt, en daar kon ik 'm in het weekend ook al direct voor gebruiken..

Op zaterdag leek het wel zomer zo warm was het, en fietsten we voor het eerst sinds maanden weer eens naar Jamestown. Toen we de wijk uitreden konden we een grote rookwolk boven Boulder zien hangen, en ik vroeg me direct af of het wel verstandig was te gaan fietsen voor het geval die brand dichterbij zou komen - terwijl we konden zien dat het ergens ten zuiden van de stad moest zijn, erg veilig voelen we ons niet meer wat dat betreft.. Gelukkig is er bij deze brand alleen bos afgebrand en geen huizen, maar een flink deel van het zuiden van de stad heeft moeten evacueren. 'Daar gaan we weer' zoals Michelle zei. De volgende dag is Danko wezen motorrijden en ging ik ondanks de rooklucht een stukje fietsen, en daarna heb ik fijn binnen op de loopband gewandeld. Net als gistermorgen omdat het regende, en zometeen ga ik binnen hardlopen omdat het buiten te koud is. Ideaal, ik ben er helemaal bij mee! :-)


  • 13 April 2022 - 15:20

    Karlijn:

    Hoi Annemiek! Ik kwam een hele oude Kerstkaart van je tegen en ik was benieuwd of ik je kon vinden op internet. En ja hoor

  • 15 April 2022 - 05:02

    Annemiek Kamphuis:

    Hoi Karlijn! Wat leuk om iets van je te horen! Die kerstkaart moet wel echt heel oud zijn geweest :-). Groetjes terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 241285

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: