Einde aan de proposalmarathon - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Einde aan de proposalmarathon - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Einde aan de proposalmarathon

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 April 2022 | Verenigde Staten, Boulder

In de laatste week van maart hadden we door de week een paar koude dagen, waarvan we op woensdagmiddag gebruik gemaakt hebben door in Denver te gaan winkelen in een winkelcentrum met wat nettere winkels. Ik vond tot mijn grote tevredenheid een paar mooie jurkjes, gelukkig had ik nu iets om aan te trekken voor de bruiloft van Carolien en Michiel, want daar was ik me stilletjes aan wel wat bezorgd over begonnen te maken. Als het deze keer niet gelukt was had ik niet geweten waar ik het nog had moeten zoeken, maar zover kwam het gelukkig niet! Omdat we pas aan het eind van de middag op pad gegaan waren en niet op tijd thuis zouden zijn om te koken zijn we daarna uit eten geweest. Zo voelde het gewoon als een uitje, erg prettig tussen alle proposaldrukte door! Eigenlijk schrijf ik er niet over, en het zou er ook niks aan veranderen, maar die drukte was dit jaar groter dan ooit. Een beetje kort door de bocht is er eigenlijk teveel schrijf- en formulierwerk voor die proposals in te weinig tijd ookal is Danko er al vanaf november mee bezig, en is er vooral als de deadline dichterbij komt bijna geen tijd voor vrije tijd of 'even niet', of dat nou door de week voor en na het werk is of in het weekend. Oftewel we keken er erg naar uit dat dat voorbij zou zijn!

In het weekend was het weer beter weer en kwam het zo uit dat we allebei andere voorkeuren hadden voor wat we het liefste wilden doen. Danko ging op zaterdag toch maar wel motorrijden op het kartcircuitje, waar het uiteindelijk eigenlijk net te fris voor geweest was, en ik ging 's middags toen ik mezelf eindelijk zover gekregen had een stukje fietsen. Toen ik weer thuis kwam was Danko er tot mijn verbazing al, maar zo hadden we mooi tijd om wat MotoGP-trainingen te kijken. Lekker op de bank met de voeten omhoog, dat is toch wel erg fijn af en toe!

De volgende dag ben ik wezen hardlopen terwijl Danko ging fietsen. Ik vond het ideaal weer, bewolkt en fris is toch het fijnste vind ik dan, terwijl Danko wel gewenst had dat het iets zonniger geweest was.

Na een week met toch wel wat frisse dagen werd het in het weekend op zaterdag zomaar even ruim twintig graden. Zo warm voelt dat dan! We fietsten naar Jamestown en aan het eind van de middag gingen we samen een stukje motorrijden. Eerst door Lefthand Canyon naar Ward, en vanaf daar een stukje richting Nederland totdat ik wel graag om wilde draaien. Dat was hartstikke leuk en het was echt tijden geleden dat we daar samen op de motor geweest waren, maar hoe dan ook moet mijn onbewuste er nog even van overtuigd raken dat motorrijden niet erg is om te doen. En het begon ook wel een beetje fris te worden op de Peak to Peak zo met de zon die onder aan het gaan was dus wat dat betreft was omdraaien ook geen gek idee!

Een dag later was het heel ander weer, we zitten echt in het wisselvallige jaargetijde. Het was ruim tien graden kouder en het waaide best behoorlijk hard. Na lang twijfelen ben ik toch buiten gaan hardlopen en dat ging niet op alle momenten even snel tegen die harde wind in, haha! 's Middags zijn we nog een klein rondje wezen rijden met de Porsche, weer naar Ward en nu een stukje richting het noorden totaan de kruising waar je of naar Estes Park of naar Lyons kunt gaan. Wij keerden daar om want de weg naar Lyons is al tijden dicht vanwege wegwerkzaamheden om nog schade van de overstromingen te herstellen (...).

We hadden in feite een soort van lang weekend omdat Danko op vrijdag en maandag thuis gewerkt heeft, want dat was produktiever dan naar het werk te gaan. Ik belde op maandag naar huis en Ad deed de mooie uitspraak dat we elkaar een week later al zouden zien. Juist, we wisten natuurlijk wel wanneer we zouden vliegen maar die realisatie had ik toch nog niet gehad!

Vorige week heeft het een paar dagen ontzettend hard gewaaid waarbij ik erg blij was dat ik niet in die snijdende koude wind naar buiten hoefde maar erg prettig in de kelder kon hardlopen. Danko diende op donderdag het eerste proposal in en zei daarvan dat dat nou niet voelde alsof hij dat zojuist af had gekregen. Dat krijg je ervan met nog twee te gaan! Hij had het eens bij elkaar opgeteld en het klinkt ergens zo eenvoudig 'diende een proposal in', ware het niet dat dat uit bijna dertig documenten bestaat (die allemaal perfect moeten zijn omdat het anders bij voorbaat al afgekeurd wordt) en je er wel een uurtje of twee tot drie mee bezig bent omdat allemaal te uploaden en te controleren dat dat ook goed ging. Op vrijdag ging de tweede de deur uit en was het in ieder geval voor tweederde klaar! Danko is ondanks de ietwat frisse dag met de motor naar het grote circuit geweest en ik gebruikte de dag om hard te lopen, naar huis te bellen en Boer zoekt vrouw te kijken :-). Eergisteren waaide het weer van jewelste maar zijn we toch even een rondje wezen fietsen in het gekke weer. Danko moest tussen de laatste loodjes voor het laatste proposal gewoon echt even een frisse neus halen, en eigenlijk was dat ook wel lekker.Er kwam telkens een volgende wolk de bergen over in combinatie met wat gespetter, maar echt regenen deed het dan telkens toch niet (gelukkig maar!). Op de paadjes rondom onze wijk heb je nog de minste last van harde wind, en het was er ook lekker rustig vanwege diezelfde wind :-). Hoewel we in de natste periode van het jaar zijn is er alweer meerdere keren brand geweest in de omgeving. Vorige week in de buurt van Lyons, vandaag was er een grasbrand bij Gunbarrel en een kleintje ten noorden van ons, wat dat betreft is die harde wind telkens niet een fijn idee. We zijn ons wel goed bewust van de gevaren zeg maar. Gelukkig is alles langzaamaan groen aan het worden, wat niet alleen een mooier gezicht is dan het droge bruine landschap dat we hadden maar ook niet zo brandbaar.

Gisteren was voor mij de laatste dag op het werk voor we morgen (al!) weggaan, en dat was nog even doorwerken om de dingen die ik af wilde hebben ook zover te krijgen. Danko diende het laatste proposal in, hèhè, die marathon zit erop! En hoevaak we ook al gereisd hebben, het is toch telkens weer hetzelfde dat je dan 'opeens' bijna weggaat en nog een lijstje hebt af te werken van dingen die je wilde doen voor vertrek. Lekker luxe thuis in mijn geval!


  • 20 April 2022 - 11:09

    Bernadette Eaglen :

    Welkom in het zonnige Nederland Annemiek en Danko.
    Na het harde werken is een feestje hier een prettige afsluiting.
    En dat nog wel in het mooie Twentse Delden.t.g.v de bruiloft van je zus Carolien met Michiel.
    Wij zien er naar uit en de feestkleding hangt klaar..Maar die van jullie moet nog even uitgehangen morgen denk ik.
    Leuk jullie weer eens te ontmoeten.
    Goede reis en tot vrijdagmiddag.Gaan we de bloemetjes buiten zetten.

    Lieve groet,
    Bernadette en Malcolm

  • 20 April 2022 - 22:18

    Annemiek Kamphuis:

    Dankjewel! Al lees ik dit terwijl we nog thuis zijn, heel gek hoeven we pas over drie kwartier weg en moeten alle spullen zelfs nog in de koffers. Zo laat op de dag zijn we nog nooit naar Europa vertrokken! Tot overmorgen! En liefs terug van ons allebei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 242021

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: