De vloer (is af!) en virtueel hardlopen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu De vloer (is af!) en virtueel hardlopen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

De vloer (is af!) en virtueel hardlopen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

23 Augustus 2022 | Verenigde Staten, Boulder

En toen was het alweer ruim halverwege augustus! Op het werk kregen we een telefoontje van een journalist die bezig was om een item over supergeleiding te maken, of ze langs kon komen om daarvoor een beetje te filmen. Die vraag hadden we nog niet eerder gehad! Het bleek iemand die freelance werkt onder andere voor Voice of America. Daar hadden we nog nooit van gehoord en dat moesten we dus even googlen, maar dat blijkt de buitenlandzender van Amerika voor de rest van de wereld. Volgens Wikipedia noemen critici het een propagandakanaal, haha! De journalist kwam uiteindelijk op vrijdagmiddag, en waar ze van tevoren aangaf tien minuten nodig te hebben was ze er toch wel een uurtje. Met een fotocamera op een statief, en een heleboel te vragen over supergeleiding in het algemeen, en niet per se specifiek over waar wij als bedrijf aan werken. Alsnog was dit natuurlijk wel grappig om eens mee te maken! Het zou uiteindelijk in een op wetenschap gericht programma komen voor een paar minuten, en we zijn dus benieuwd wat dat uiteindelijk wordt. (En wanneer dat zou zijn dat zijn we dus volkomen vergeten te vragen, ahum. Ik geef het feit dat het vrijdagmiddag was maar de schuld!)

In het weekend hebben we onze gewoonlijke dingen aan hardlopen en fietsen gedaan en schoot Danko flink op met de vloer in de keuken. Het sluit vanaf de keuken ook mooi aan op de planken in de kamer :-). Dat zou je natuurlijk ook verwachten, maar je weet het ook ergens maar nooit omdat alle muren wel in wat voor richting dan ook een beetje scheef zijn.

Op zaterdagmiddag reden we in een enorme hoosbui naar Westminster, want Sven had iedereen uitgenodigd voor een barbecue. Gelukkig namen we de regen niet mee, en konden we een paar uurtjes fijn buiten zitten. Dat was gezellig! De volgende ochtend zijn we naar Jamestown gefietst, en 's middags zijn we naar een outletcentrum in Denver geweest op jacht naar korte broeken voor Danko. Daar slaagden we gelukkig al in de eerste winkel voor! We hebben nog wel wat verder rondgekeken omdat we er toch waren en dat werd op een gegeven moment wel een kwestie van zo overdekt mogelijk verder lopen want de hemel leek wel opengebarsten. We zouden nog zeggen dat de moesson is begonnen! De laatste tijd lijken het wel altijd van die tropische buien te zijn als het inderdaad zover komt dat het gaat regenen. Eenmaal thuis kwam er een volgende, met wind uit het oosten. Dat komt niet zo vaak voor, en maar goed ook, want het bleek gewoon onder de deur door de kamer in te regenen. Grrr... Maar, maar goed dat we dan nu weten dat er nog wel even een strip onder die deur moet (want die blijkt er niet te zitten).

De week erna ging gewoon erg snel. Op vrijdag werd er aan Danko gevraagd of hij op maandag graag even naar Brookhaven (in upstate New York) wilde vliegen om bij het voorbereiden van een experiment te zijn, en dat werd uiteindelijk wegvliegen op dinsdagmorgen en de volgende dag weer naar huis. In plaats van de hele week daar te zijn zoals men ook wel gewild had, we komen nog genoeg aan het reizen de komende tijd!

Op zaterdag ging ik hardlopen terwijl Danko ging fietsen, en ’s middags legde Danko de laatste planken voor de vloer in de kamer! Voor nu is het zo goed als af :-), en moesten we er even aan wennen dat we niet meer op- en afstapjes hebben in de vloer, haha! In de keuken zijn de laatste paar rijen voor nu even tijdelijk want onder de kastjes met de gootsteen willen we de sub-vloer vervangen (de vorige eigenaren en hun lekkages om het zo maar te zeggen!) en dat gaan we pas doen als we de nieuwe keuken gaan plaatsen.

Aan het eind van de middag gingen we nog even de stad in omdat Danko even naar de fietsenwinkel wilde en ik een televisie wilde kopen. Een poosje geleden heb ik me verloren in de wereld van virtuele mogelijkheden om te fietsen en ontdekte ik dat je één van die programma's ook gratis kunt gebruiken om hard te lopen. Dat leek me wel iets, want hoewel ik echt superblij ben met mijn loopband is het soms toch wel een beetje prikkelloos zeg maar. Ik kocht een sensor om mijn loopband 'slim' te maken, en ik had dus ook een beeldscherm nodig. Alleen: eenmaal thuis waren we warm aan het eten met zicht op doos en viel het ons op dat het de verkeerde maat was! Dat staat er nota bene heel erg groot op, hoe we dat niet gezien hebben?

De volgende dag ben ik ’s ochtends wezen fietsen wat een kleiner stukje werd dan ik gedacht had want zodra ik de oprit afreed kwam ik erachter dat ik eigenlijk geen zin had. Hahaha! We hebben Ria gebeld voor haar verjaardag, en de regenachtige middag goed gebruikt door keukenkastjes terug te zetten, één die niet tegen schuiven kon van het terras te gooien en een paar laden te combineren en eens wat dingen goed op te ruimen. Nadat we het afgekeurde keukenkastje in de container bij het bedrijf gegooid hadden gingen we ook nog maar een keer langs de elektronicawinkel voor nu dan wel de goede maat tv, en waren we van plan om uit eten te gaan. Alleen zijn de studenten ondertussen weer terug en had het restaurantje waar we naartoe gewild hadden geen plaats meer voor de rest van de dag. Dan kun je er wel vanuit gaan dat alles aan Pearl Street vol zou zijn, dus gingen we op weg naar restaurantje in noorden van de stad: dicht! Hè! Dan maar thuis, en dat was natuurlijk ook prima met een film erbij.

De volgende dag had Danko eigenlijk wel naar het grote circuit gewild maar om onbekende reden was het toch geen motordag en ging het niet door. In plaats daarvan zijn we 's ochtends samen naar Jamestown gefietst, dat was ook leuk! Op dinsdag en woensdag was Danko op reis en daarna was die week ook erg snel om.

Afgelopen weekend zijn we begonnen met motorrijden (Danko ging weer eens naar het kartcircuitje) en hardlopen (in mijn geval). Het was koel genoeg dat het weer eens buiten kon, en dat is toch wel interessanter dan in de kelder, hoe ideaal ik mijn loopband ook vind! Op zondag zijn we 's ochtends naar Jamestown gefietst waar we in het parkje mooi even in de schaduw konden zitten luisteren naar live muziek. De laatste tijd speelt er op zondag vaak een bandje en deze keer was de muziek echt stukken leuker dan de vorige zondag dat we er waren waardoor we wel even iets langer zijn blijven zitten :-). 's Middags moest Danko aan het werk omdat er een aantal praatjes op de planning staan, en ik dacht even de sensor op mijn loopband te installeren. Dat was het makkelijke gedeelte! Je moest ook een aantal reflecterende stickertjes op de band zelf plakken, maar die bleven in het geheel niet zitten, zelfs niet met extra lijm. Ik was na even zoeken op internet helemaal tevreden over mijn mooie oplossing met behulp van duct tape en nagellak toen bleek dat dat ook niet bleef plakken als de band eenmaal liep. Danko bedacht dat we nog een soort zilverpapierplakband hadden, en dat leek beter te werken. Dik anderhalf uur later was ik ongeveer klaar, hahaha! De volgende morgen had ik nog een beetje tijd om de computer en televisie aan te sluiten (en de laatste versie van de stickertjes nog weer vast te drukken..) en toen kon ik in de virtuele wereld van Zwift rondwandelen. Toch wel erg gaaf!

Omdat we morgen naar Nederland vliegen had ik al besloten om vandaag thuis te blijven zodat ik tijd heb om allemaal van die ‘dit moet/wil ik nog graag even voor we weggaan’-dingetjes te kunnen doen. (Ondertussen is het tegen het eind van de middag en ben ik aan de meeste van die dingen natuurlijk nog niet toegekomen.) In ieder geval had ik vanmorgen tijd om voor het eerst virtueel hard te lopen. Dat was zo cool! Je bent echt even in een andere wereld en er even helemaal uit zeg maar. Nou was ik al erg blij met mijn loopband maar dit maakt het echt zóveel leuker! Boven mijn verwachting moet ik wel zeggen. Danko had mij hardop horen lachen toen ik dolfijnen langs zag tuimelen toen ik in een tunnel onderwater liep, het heeft zelfs geonweerd en er kwam commentaar voorbij van andere mensen wat voor nut het heeft dat het regent in Zwift, hahaha! Het enige dat ik nog moet oplossen is dat de stickertjes inderdaad aan de loopband blijven plakken. Degene die erop zaten moest ik toch echt eerst vervangen voor ik echt kon beginnen, en na een uurtje waren er al weer een paar verdwenen. Maar het werkt! Tot mijn grote tevredenheid :-). Ik vind het zelfs ongeveer jammer dat ik het de komende tijd niet kan gebruiken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 241313

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: