Wild in de tuin - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Wild in de tuin - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Wild in de tuin

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

15 Juli 2023 | Verenigde Staten, Boulder

Eind juni stuurde Lori ons een berichtje met wat beelden die hun wildcamera had opgenomen, waarin doodbedaard even een beer door het beeld kwam wandelen. Toch een apart idee dat die door de tuinen struinen, ook al wisten we heus al wel dat ze er zijn!

In het weekend is Danko een flink stuk wezen fietsen op beide dagen, en besloot ik toch nog maar even nog niet te sporten. Zo had ik dan weer wel de tijd langer een boek te lezen 's morgens! Chelsea was dat weekend jarig, en we hadden ons min of meer zelf uitgenodigd, maar het was wel heel erg gezellig. Het was leuk om het andere bezoek ook weer eens een keer te zien, en we hebben een erg gezellig middag gehad!

Op maandag vloog Danko naar Washington voor de volgende meeting, gelukkig voorlopig even de laatste! Ik was dus een paar dagen alleen thuis, en die dag had ik iets langer gewerkt en bedacht ik toen ik thuis was snel even pasta te koken. Ik stond net een tomaat te wassen toen ik dacht te zien dat iemand over het hek klom, maar dat doen golfers eigenlijk toch nooit. En de broek leek ook wat te pluizig. Dat was dus een beer! En het was volkomen toeval dat ik dat had gezien! Ik heb even staat kijken terwijl deze kleinere beer (blijkbaar zijn er een volwassene en een jongere in onze buurt) voorbij kwam lopen. Echt bijzonder om te zien, maar ik hoopte wel dat hij of zij niet het terras op zou komen! Er was niet eens een blik in die richting, dus dat was goed. Maar je vraagt je af wat je allemaal niet ziet omdat je niet toevallig op het goede moment in de goede richting kijkt!

Het was de bedoeling dat Danko op woensdag weer naar huis zou vliegen. Door geschuif met het meetingschema had hij zijn oorspronkelijke vlucht met Delta afgezegd en een latere vlucht met United geboekt. En die was eerst vertraagd, werd daarna gecanceld, en daarna werd iedereen min of meer aan hun lot overgelaten. Er waren geen medewerkers om mensen te helpen en Danko heeft erg lang in een rij gestaan die niks opschoot, totdat de persoon die die rij aan het helpen was naar huis ging en ze het verder maar zelf uit mochten zoeken. Echt bizar. We hebben allebei online geprobeerd om alternatieve vluchten te vinden bij welke maatschappij dan ook, en vanaf beide vliegvelden bij Washington en die in Baltimore, maar er was werkelijk niks beschikbaar. Niet alleen voor woensdag, ook op donderdag was er letterlijk niks! De eerste vlucht die United kon aanbieden was op zaterdag, en Danko heeft overwogen om dan maar naar huis te rijden ook al doe je daar vijfentwintig uur (!) over. Tenminste zou je niet dagen hoeven te wachten op een vlucht die misschien ook niet zou vertrekken want er was een soort van algehele chaos gaande in het vliegverkeer. Uiteindelijk is hij maar teruggegaan naar het hotel dat hij had gehad, nadat hij zelf bij Delta een vlucht van Detroit naar Denver had gevonden voor de volgende avond. Dat was nog steeds acht uur rijden maar dat zou te doen zijn. Daarna vond hij nog een vlucht vanuit Harrisburg in Pennsylvania, waar hij op zich naartoe had willen rijden ware het niet dat de autoverhuurder die hij had gevonden te laat open ging waardoor dat nogal krap zou worden en hij uiteindelijk maar een Uber genomen heeft. Tenminste kon hij naar huis! De vlucht vanuit Denver was er wel weer eentje die meer en meer vertraagd raakte maar gelukkig uiteindelijk wel vertrok. Vervolgens waren er flinke onweersbuien in Denver waardoor het nog drie kwartier duurde na het landen voor ze eens uit konden stappen, en toen zat die reis er gelukkig op! Gelukkig staat er voor de komende tijd even niks meer op de planning!

Vrijdag is Danko tussen de buien door een stuk wezen fietsen en ben ik 's middags met Michelle thee wezen drinken. Gezellig was dat weer :-). En in het weekend heb ik ein-de-lijk weer eens ietsjes verder hardgelopen op zaterdag, en daarna leek het op zondag toch wel verstandiger niet ook nog onmiddellijk daar achteraan een stukje te gaan fietsen. Danko had in die twee dagen ook wel genoeg gefietst en is op zondag een stuk wezen motorrijden, gevolgd door een dagje naar het grote circuit op maandag. Daar gleed hij helaas in zijn tweede sessie in flinke vaart de bocht uit, waarbij hij zich niet eens zeer gedaan had!, maar wat wel het einde betekende van het motorrijden voor die dag. Dat was wel jammer natuurlijk! En 'dus' is hij nog een rondje wezen fietsen toen hij weer thuis was om toch nog iets aan de dag gehad te hebben.

Op dinsdag was het Independence Day en hadden we een dagje vrij, en we hadden er een mooi lang weekend van gemaakt omdat we allebei op maandag hadden besloten niet te gaan werken. Wat Danko dan die middag wel weer soort van ingehaald heeft omdat er weer een proposal af moest.

Op vrijdag zijn we na het werk iets wezen drinken bij de buren, dat was gezellig! We begonnen met buiten zitten maar moesten op een gegeven moment toch maar naar binnen verhuizen omdat het begon te regenen, en dat was uiteindelijk even een flinke stortbui! We bleven (net zoals iedereen, haha!) maar zeggen hoe ongewoon het weer wel niet was. Op zaterdag heb ik iets verder gelopen dan de laatste tijd, dat was fijn, en daar was ik de rest van de dag moe van! Danko fietste naar Ward, maaide het gras en net toen we even buiten wilden gaan zitten waren er proposaldingen die even voorrang namen.

Op zondag vonden we het allebei wel tijd om een dagje rust te houden en is Danko 's ochtends toch nog een stukje wezen mountainbiken. En 's middags zijn we voor het eerst sinds tij-den een stukje wezen motorrijden, en reed ik voor het eerst in nog veel langer weer eens op mijn eigen motor. Danko had er nog genoeg werk aan gehad om die weer zover te krijgen, want na een paar jaar stilgestaan te hebben bleek er wel even wat onderhoud nodig te zijn. En was er de ontdekking dat allerlei rubberen dingetjes ondertussen oud genoeg waren om te gaan lekken, wat je dan natuurlijk niet allemaal ook tegelijk merkt. Maar hij deed het weer! En dat was even wennen zeg, met het lage zadel en het schakelpookje op een gekke plek en nog zo wat dingetjes. Maar dat was leuk! We zijn naar Estes Park gereden om daar even koffie te drinken, en ik ontdekte zo terloops eens dat ik eigenlijk veel meer met het stuur stuur dan met mijn gewicht. Hoog tijd om dat anders te gaan doen! Dat had ik natuurlijk niet zo één, twee, drie in de vingers maar dat komt dan nog wel :-).

Afgelopen week begon met Danko’s verjaardag op maandag, we zijn samen opgestaan, er werden eens wat cadeautjes uitgepakt en telefoontjes gepleegd, en we hadden iets lekkers meegenomen voor bij de koffie op het werk. 's Avonds besloten we uiteindelijk om fijn thuis uit eten te gaan. Eerst even langs de supermarkt voor wat extra boodschappen en daarna hebben we thuis echt heel lekker gegeten vonden we allebei!

Deze week hadden we ook een paar keer bezoek van een havik die op ons hek kwam zitten. Misschien aangetrokken door wat er eventueel voor beestjes in ons hogere gras leven? In ieder geval is het wel gaaf of zo'n vogel van zo dichtbij te zien!