Erg gezellige weken - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Erg gezellige weken - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Erg gezellige weken

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

26 Augustus 2023 | Nederland, Denekamp

Vorige week woensdag deden we iets langer over de ochtend dan we misschien gedacht hadden. Danko was aan het werk en ik had echt even iets langer nodig om op te starten want dat was de eerste dag dat ik toch wel moe uit bed kwam. Aan het eind van de ochtend trok ik mijn krachttrainingspullen weer uit de kast en dat was fijn om even een uurtje te doen, terwijl Danko een uurtje is wezen fietsen. ’s Middags hadden we met Daan afgesproken waar we fijn een poos buiten konden zitten kletsen voordat we heerlijk uit eten geweest zijn. Dat was leuk!

Op donderdag was het fris en bewolkt, ideaal hardloopweer, dus daar ben ik de dag mee begonnen :-). Tegen de tijd dat ik klaar was met ontbijten en douchen was het al wel tijd om te vertrekken naar De Lutte, waar we bij het arboretum hadden afgesproken met Michiel en Carolien om met ons zessen te lunchen. En dat was zo leuk en gezellig! We hebben ook heerlijk gegeten, op alle fronten was dat zeer voor herhaling vatbaar! Daarna zijn Danko en ik nog even naar Enschede gereden in de hoop fietsshirtjes en overhemden te vinden, waarna we met zonnebrandcrème en wat boodschappen weer naar huis gingen. Dat was niet zo’n succes, haha!

De volgende dag waren we allebei een beetje moe, ook niet zo gek natuurlijk. Ik heb wat krachttraining gedaan en Danko is nog een rondje wezen fietsen, en ’s middags hadden we met Chris en Hetty afgesproken. We zijn even naar het Lutterzand geweest om koffie te drinken, en daarna hadden we bij de Watermolen gereserveerd om te eten, waar we fijn buiten konden zitten.

Op zaterdag gunden we onszelf een rustdag qua sporten, heb ik zelfs een beetje uitgeslapen, en zijn we ’s middags naar Arnhem gereden, waar we hadden afgesproken met Sophie en Derek. Eindelijk was dat dan eens gelukt, want het was al wel meer dan vijf jaar geleden dat we elkaar gezien hadden! Echt zó leuk dat we met de kinderen konden kennismaken en even samen koffie konden drinken en kletsen! Daarna reden we door naar Chiel en Sandra, waarmee we erg gezellig uit eten geweest zijn. Dat was een leuke dag!

De volgende dag sleurde ik nog maar eens met wat gewichten, en zijn we ’s middags fijn een rondje wezen fietsen. We hebben totaal willekeurig dan eens deze en dan eens die afslag genomen zonder noodzakelijkerwijs te weten waar we nou precies waren en erg lekker een stuk gefietst. Daarna zijn we Chris en Hetty op gaan halen uit hun hotel en zijn we naar een restaurantje gereden waar Ad en Ria even later ook kwamen, net als Sandra en Chiel, zodat we samen konden eten ter ere van Chris zijn verjaardag.

Deze week ben ik net als vorige week begonnen met een langer stuk hardlopen op maandagmorgen, dat was fijn! Wat is het toch een verschil als je op zeeniveau bent, en helemaal als je van die leuke rondjes kunt lopen! Daarna hebben we even samen brood gegeten en daarna is Danko een flink eind wezen fietsen, terwijl ik met Ria ben wezen theedrinken bij Wil. Dat was gezellig!

Op dinsdag begon de fietsvierdaagse en dat was voor het eerst ooit dat ik niet gefietst heb terwijl ik wel in Denekamp was. Ik heb niet erg veel gefietst de laatste paar maanden dus vier dagen achter elkaar een honderd kilometer fietsen leek niet het beste idee. (En er is het detail dat ik ook wil hardlopen tegenwoordig :-).) Even een dagje zonder allerlei plannen was ook wel fijn trouwens! Al zijn we wel halverwege de middag het dorp nog even ingelopen om even ergens op een terrasje te zitten. We kregen er prompt een vakantiegevoel van! En het paste mooi even voordat Danko een online vergadering had.

De volgende dag hadden we met Carolien en Michiel afgesproken om een dag met de fietsvierdaagse mee te fietsen. We begonnen met het idee om zestig kilometer te doen maar bedachten bij de eerste controle na twintig kilometer dat het wel jammer was om dan al best snel weer terug te zijn, en dus gingen we toch voor de langere afstand. Het was ook lekker weer, en het was gezellig, en we hebben heerlijk gefietst. De heren op kop en dan konden Carolien en ik ons daar mooi achter verstoppen, ideaal! En dat had ook de voorkeur van Danko en Michiel, want dan konden ze het tempo er tenminste een beetje in houden, hahaha! We kwamen onderweg zowel Ad als Ria een keer tegen, en we hebben halverwege fijn even bij de controle op het terras gezeten voor iets te drinken met iets lekkers, en daar waren we toen ook wel aan toe! Want omdat we dachten dat we niet zo ver zouden fietsen hadden we dus ook geen brood meegenomen. Rond een uur of vier waren we weer terug in Denekamp, waar we Ad beloofd hadden wel even bij Wubbenhof op het terras te gaan zitten. Toevallig kwam Ria niet al teveel later terug en kon zij mooi bij ons aanschuiven om ook even een broodje te eten, gevolgd door Ad die op dat moment ook klaar was met foto’s maken. Er was leuke live-muziek, en ik voelde me even heel gelukkig dat we daar zo met z’n allen even van konden genieten, nadat we allemaal een leuke dag gehad hadden. Echt heel erg voor herhaling vatbaar!

’s Avonds had ik met Jessica en Kelly afgesproken om uit eten te gaan, dus nadat ik even gedoucht had kon ik direct weer op pad. En dat was ook leuk en gezellig! We hebben lekker samen gegeten, daarna nog even ergens samen thee geleut en toen was de avond ook alweer zo om.

Eergisteren hadden we ’s middags nog een keer met Daan afgesproken, en kon ik het toch niet laten om ’s ochtends nog een klein stukje te gaan hardlopen. En dat ging best heel lekker, waar ik eigenlijk wel verwacht had lamme benen te hebben! Aan het begin van de middag zijn we naar Arnhem gereden waar we Daan hebben meegenomen voor een uitje naar de Posbank. De heide stond er nog in bloei en we hebben fijn bij het cafeetje bovenop een poosje op het terras gezeten om koffie te drinken. En daarna zijn we bij ons gebruikelijke restaurantje heerlijk wezen eten, met een grand dessert om samen te delen als toetje. Dat was leuk!

Voor gisteren was ons plan om met Michiel en Carolien nog een keer te gaan fietsen, alleen bleef de weersvoorspelling maar veranderen van wel regen naar geen regen naar nog meer regen, en telkens op andere tijdstippen van de dag. ’s Ochtends leek het alsof het wel droog zou blijven en zijn we gewoon vertrokken. Helaas voor ons begon het op een gegeven moment toch wel te spetteren, wat overging in meer spetters, regen, meer regen met onweer dat best dichtbij klonk, en daarna begon de zondvloed. Goede hemel wat een water, als je onder de douche ging staan dan werd je nog niet zo nat! We kwamen dan ook als een stelletje verzopen katten aan bij de controle, waar we de bui mooi even af konden wachten onder het genot van koffie en thee en iets te eten, en waar we alles zo nat gedrupt hadden (gelukkig waren de stoelen van plastic, anders waren we ook niet gaan zitten!), dat Michiel ook maar een dweilvergoeding gegeven had toen hij ging betalen, hahaha! Als je het water gewoon uit je stoel kunt schenken dan weet je dat je flink doorweekt was! Helaas voor ons bleven er maar buien ontstaan, en zijn we op een gegeven moment dan maar gewoon verder gefietst. Danko en Michiel samen omdat zij graag harder door wilden rijden, en ik samen met Carolien op een iets rustiger tempo. Toen we weer zuidelijk genoeg waren hield het gelukkig op met regenen, maar van de bloeiende heide of het Bargerveen hebben we dus niet al teveel gezien. Carolien en ik zijn redelijk op ons gemakje terug naar Denekamp gefietst, waar Carolien liever rechtstreeks naar huis ging maar ik de route toch tot het eind wilde fietsen. En maar goed ook dat ik dat deed, want ik kwam Ad tegen bij het afstempelen en kon daarna nog leuk op het terras even theedrinken met Ria, terwijl ik Danko en Michiel maar net gemist bleek te hebben. Dat was een iets nattere fietstocht dan we voor ogen gehad hadden, maar ook eentje die we niet zo snel zullen vergeten!

Vandaag hadden we een lijstje klusjes om af te werken, nadat we een poging gedaan hadden een beetje uit te slapen. Krachttraining, een fiets weer ophalen van de fietsenwinkel, even wat boodschappen op meerdere plekken, fietsen poetsen, van alles bij elkaar zoeken, en koffers pakken. Want morgen gaan we op vakantie! Natuurlijk waren we dat al wel min of meer, maar dan nu met wat minder lopende dingen voor het werk, eventjes met z’n tweeën een weekje fietsen in de bergen :-).


  • 27 Augustus 2023 - 05:22

    Monique Joostink :

    Wat een super leuk reisverslag Annemiek. Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad in Nederland, behalve met de regen dan haha. En een fijne vakantie.

    Groetjes van Monique


  • 27 Augustus 2023 - 07:04

    Rose :

    Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad en veel plezier op vakantie.

    Groetjes uit de Harz


  • 27 Augustus 2023 - 10:23

    Annemiek Kamphuis:

    Om de regen konden we ook wel lachen Monique! We zijn met zijn allen echt zelden zo nat geweest, en we hebben al helemaal nog nooit ergens zo'n kliederboel veroorzaakt! (We hadden nog om een dweil gevraagd om het op te dweilen maar dat wilden ze niet.)

    En dankjulliewel! We zijn ondertussen onderweg naar het zuiden, in de ene na de andere stortbui.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 242064

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: