Een tornado, een nieuwe auto en een lang weekend - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Een tornado, een nieuwe auto en een lang weekend - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Een tornado, een nieuwe auto en een lang weekend

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

01 Juni 2024 | Verenigde Staten, Boulder

De tweede week van mei was ik een paar dagen alleen thuis omdat Danko voor het werk naar Tallahassee (in Florida) moest. Dit was zo'n reis die niet vreselijk nuttig was maar wel verplicht, en hij had nog een bijzonder staartje. Danko stuurde mij op vrijdagmorgen een filmpje van bomen die in idioot harde wind en regen tegen de ruiten van zijn hotelkamer aansloegen. De stroom was uitgevallen en het ging zo tekeer dat hij maar van raam was weggebleven voor het geval het kapot zou gaan. Eerst waaide het heel hard van de ene kant, daarna van de andere kant, en hij zei al dat het nog leek alsof dat een tornado geweest was. Nou, dat bleek dus inderdaad zo te zijn, zijn hotel stond maar iets van honderd meter van het pad van dat ding vandaag ontdekte hij in het weekend! Niet waar je op zit te wachten, maar behalve wat vertraging met het terug naar huis vliegen heeft hij er verder gelukkig geen last van gehad!

In het weekend hebben we eens lekker totaal niks bijzonders gedaan. Hardgelopen en gefietst op zaterdag, en Danko installeerde de afzuiging voor de kookplaat, die hij gisteren heeft aangesloten en het werkt! Stukje bij beetje komt de keuken steeds iets verder af! Op zondag was het nogal wisselvallig, en nadat we eerst voor moederdag naar huis gebeld hadden en het fietsen nog even uitgesteld hadden klaarde het 's middags ver genoeg op dat we nog een rondje zijn gaan mountainbiken. Er was nog teveel kans op regen om op de racefiets te willen, die mag nog niet nat regenen, hahaha! Halverwege ons rondje was dat duidelijk een goed idee, want er waren flink donkere wolken verschenen waar we gelukkig precies tussendoor naar huis gefietst zijn. We hadden nog geen kwartiertje later moeten zijn want dan waren we nat geworden!

Een drukke week later sloten we de week af met het kijken naar een nieuwe auto. Danko had al een poos een oogje gehouden op het aanbod van tweedehands auto’s in de buurt en had er eentje gevonden wat precies was wat hij graag wilde hebben om de Acura mee te vervangen. Ongelooflijk dat we die al vijftien jaar hebben, en hij begint symptomen te krijgen van eventuele aankomende reparaties om het zo maar te zeggen. We zijn een testritje wezen maken met wat een erg mooie nieuwe aanwinst zou zijn, ik heb een poos met de eigenaar staan kletsen terwijl Danko probeerde vast te stellen of er een trekhaak onder zou kunnen, en nadat hadden afgesproken wanneer we de auto konden komen kopen was het weekend! Ik begon op zaterdag met een stukje hardlopen, en 's middags was er een Nederlandse borrel. Danko was toe aan even niks en dus ben ik alleen gegaan. En eenmaal aangekomen bij het café in Denver kon ik op het grote terras toch niemand vinden! Ik had er een dik uur over gereden en ik dacht al dat ik voor niks gekomen was, toen ik toevallig zag dat je nog een extra trappetje af kon, waar beneden de mede-Nederlanders bleken te zitten. Gelukkig! Het was gezellig weer nieuwe mensen te ontmoeten en ik was blij dat ik gegaan was!

De volgende ochtend zijn we een cheque gaan omwisselen voor de voor ons nieuwe auto :-), en daarna hebben we mijn nieuwe racefiets nog een keer uitgelaten, door zeer op ons gemakje naar Jamestown te rijden. Wat fietst dat toch fijn!

De maandag erna nam Danko een dagje vrij om naar het grote circuit te gaan, en daarna mocht hij zijn koffer pakken voor een meeting in Dallas. Na de tornado's (want er waren er drie tegelijk) in Tallahassee werd hier enorm veel regen voorspeld maar dat viel gelukkig erg mee. Ik was dus een weekje alleen thuis, en dat ging eigenlijk snel voorbij, inclusief een ommetje langs de erg goede bakkerij voor een lekker stokbroodje na de krachttraining :-). Wat niet snel ging was Danko's terugvlucht. Er was meer en meer en meer vertraging, en waar hij op vrijdag aan het eind van de middag thuis had moeten zijn was hij er pas om drie uur 's nachts. Pfff! Hij heeft de volgende dag dus maar een beetje proberen uit te slapen, terwijl ik de wekker juist vroeg gezet had om voordat het warm werd te gaan hardlopen. Het was een lang weekend vanwege Memorial Day, en 's avonds kwamen we erachter dat we allebei hele andere plannen voor maandag dachten te hebben. Ik had begrepen dat we die dag samen een langer stuk wilden gaan motorrijden, maar het was ook een motordag op het grote circuit, waar Danko al met andere mensen had afgesproken om naartoe te gaan. Dus werd het plan om op zondagmorgen te fietsen en dan die middag motor te rijden, maar daar kwam niks van terecht vanwege de stormachtige wind. Danko is nog wel een stukje wezen fietsen omdat hij op de meeting de hele week had binnen gezeten, maar ik heb het mooi aan mij voorbij laten gaan. Motorrijden was met die wind ook niet het leukste idee, en dus zijn we de nieuwe auto en onszelf uit gaan laten, door naar Evergreen te rijden waar we hopelijk een set velgen voor gebruik in de winter van iemand van iemand over konden nemen. Alleen bleken die mensen een weekendje weg, dat risico loop je als je tijdens een lang weekend voor zoiets op pad gaat zonder afspraak, hahaha! We hebben leuk ergens in een koffiezaakje even koffie en thee gedronken en zijn daarna over de Peak to Peak weer naar huis gereden. Weliswaar kwamen we zonder velgen terug, maar we hadden wel de auto goed ingewijd! Waarna Danko afgelopen week, nu met afspraak maar zonder toeristische omweg, nog een keertje op en neer geweest is.

Op maandagochtend vertrok Danko dus naar het circuit voor een middagje motorrijden, en ik ben 's ochtends naar Jamestown gefietst. Dat was fijn! Ik heb de rest van de dag een beetje aangerommeld en lekker buiten een boek zitten lezen, en toen Danko terug was was er mooi nog tijd om samen even iets te drinken en een spelletje te spelen. Fijn dat we een dagje extra vrij hadden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 257962

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: