Drukke dagen en fijn fietsen - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Drukke dagen en fijn fietsen - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Drukke dagen en fijn fietsen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

27 Juli 2024 | Nederland, Denekamp

Vorige week woensdag stond er weer een reis op de planning, en wel naar Nederland! ’s Ochtends kwamen we erachter dat de online backup van ons werk het tijdelijk niet deed, en waar we dachten dat we mooi op tijd waren moesten we toen eerst nog even langs het werk zodat ik alles kon kopiëren wat ik de komende tijd nodig zou (kunnen) hebben. Het was dus een iets gehaaster gebeuren dan we hadden gedacht, en we hebben het idee dat ik toen vergeten ben de melk en het sinaasappelsap in te vriezen.. Oeps! We zullen het zien als we weer thuis zijn, haha! Uiteindelijk waren we nog mooi op tijd op het vliegveld en na twee prima vluchten waren we donderdagochtend weer in Amsterdam. Een half uur vroeger dan gepland waardoor er geen gate voor ons was maar we per trap uit mochten stappen en met bussen naar de terminal werden gebracht. We waren dus al erg snel bij de bagagebanden, maar zonder dat we ‘ons’ olifantje gedag hadden kunnen zeggen! Nadat we de koffers hadden zijn we even gaan ontbijten op ons favoriete plekje (waar we allebei naar uitgekeken hadden, hahaha!) en nadat we de huurauto opgehaald hadden konden we op weg naar Denekamp, waar we halverwege de middag aankwamen. En er in eerste instantie niemand thuis leek, dat was ook voor het eerst! Ad was in de tuin en Ria was net even weg (we waren ook iets later dan we verwacht hadden), maar toen iedereen er was konden we fijn samen koffie en thee drinken en een poosje zitten kletsen. Het is altijd fijn elkaar weer te zien! En zo waren we dan ineens weer in ons Nederlandse leven, gek is dat altijd wel.

Er was precies genoeg tijd om voor het eten eventjes een klein rondje te gaan hardlopen (ik) en fietsen (Danko), zo fijn dat dat in de dag paste! Daarna hebben we gezellig samen gegeten, zijn een rondje door het veld wezen rijden om wild te kijken en zodat wij niet in slaap vielen, en nadat we nog even op een terrasje iets gedronken hadden zaten de eerste twee dagen er alweer op. Die gaan altijd snel!

Op vrijdag hadden we een langzame ochtend om een beetje op gang te komen. Ik deed een uurtje krachttraining, en na een paar lekkere broodjes zijn we een oude zestig-kilometer-route van de fietsvierdaagse wezen fietsen samen. We zijn op plekjes geweest waar we nog nooit eerder geweest waren, hebben fijn in Lonneker even op een terrasje gezeten dankzij het nog overgebleven terrasjesbudget dat ik van Hetty en Chris voor mijn verjaardag had gekregen, en hebben zo een paar uurtjes heerlijk gefietst. Dat was fijn!

Op zaterdag zijn we nog een stukje wezen fietsen, weer een fietsvierdaagseroute, maar nu een kortere van veertig kilometer richting Bad Bentheim. We hebben weer fijn gefietst, al was het ook wel erg warm! We waren precies op tijd thuis om even brood te eten en een paar boodschappen te doen voordat Hetty en Chris op bezoek kwamen. We hebben een poging gedaan om buiten te zitten maar uiteindelijk hebben we binnen de koelte opgezocht. Gelukkig was het iets afgekoeld tegen de tijd dat we uit eten geweest zijn zodat we fijn (in de schaduw!) buiten konden eten.

Voor zondag was er een boel regen voorspeld maar was het nog zulk mooi weer in de ochtend dat ik aan Ria voorgesteld heb om een paar bromfietsen te huren om daar een rondje op te gaan rijden. Tegen de tijd dat we vertrokken was het alleen toch al begonnen te regenen dus hebben we eerst maar een uurtje thee gedronken voordat het weer droog was. Ook gezellig! En daarna hebben we fijn bijna de volle twee uur heerlijk rondgeprutteld, over leuke weggetjes, in het mooie landschap en met de wind in ons haar. Wat was dát leuk!! En we hadden het niet beter kunnen timen, want binnen een kwartier nadat we de brommertjes weer ingeleverd hadden was het alweer aan het regenen, en hebben we ons uitje afgesloten met nog een kop thee.

’s Middags heb ik een uurtje krachttraining gedaan en toen ik daarmee klaar was, was Wilfried op bezoek. Een leuke verrassing en we hebben gezellig samen koffie gedronken. En om de dag af te sluiten zijn we ’s avonds samen met Carolien erg lekker uit eten geweest. Het in en uit de auto stappen duurde nog even omdat Ad met een paraplu iedereen zo droog mogelijk heeft gehouden, want wat een regen kwam er omlaag! Zelfs de A1 stond blank tegen de tijd dat de enorme plensbuien waren opgehouden! Gelukkig zaten wij in het restaurant hoog en droog (al scheelde het niet veel, een halve meter naast ons lekte het!) en hebben we een erg gezellige avond gehad samen :-).

De volgende ochtend ben ik fijn een stukje wezen hardlopen terwijl Danko een uurtje ging fietsen, en ’s middags hadden we afgesproken met Daan. Hij was jarig en trakteerde ons op taart, en ’s avonds hebben we hem supergezellig meegenomen uit eten, samen met Sandra en Chiel bij ons soort van stamrestaurant. We hebben heerlijk gegeten en een erg gezellige avond gehad, dat was erg voor herhaling vatbaar want de jarige heeft er ook van genoten!

Op dinsdag had ik met Carolien afgesproken om te gaan winkelen in Enschede. We hebben allebei een paar leuke dingen gekocht, heerlijk geluncht, nog wat verder gewinkeld, een hele poos thee en koffie geleut en op die manier een hartstikke leuke dag gehad samen. Wat ging die snel om! Toen ik weer thuis was kon ik zo aanschuiven voor het eten, en ’s avonds hebben we met z’n vieren weer eens een spelletje Carcassonne gespeeld :-).

De dag erna was het ’s middags mooi weer om te fietsen en hebben we een leuke fietsvierdaagseroute richting Geesteren gefietst, met erg fijn de wind mee op de terugweg; en op donderdagmorgen hebben we elk een beetje ons eigen plan getrokken. Ik ben heerlijk de kortere versie van mijn favoriete rondje over het Singraven wezen hardlopen terwijl Danko een stuk ging fietsen. Aan het begin van de middag zijn we even naar Enschede geweest, op een geslaagde shirtjesjacht voor Danko, en daarna had ik met Jessica en Kelly afgesproken om in Oldenzaal thee te gaan drinken. We hebben gezellig op een terrasje gezeten waar de tijd zo om was, en eenmaal thuis kon ik zo aanschuiven voor de stamppot rauwe andijvie. Mmm! ’s Avonds speelden we nog een potje Carcassonne met Ria terwijl Ad nog iets in de tuin af ging maken, en zo ging ook die dag snel voorbij!

Gisteren begon regenachtig, prima weer om ’s morgens een beetje krachttraining te doen, en daarna hadden we ’s middags met Chris en Hetty afgesproken. Eenmaal op weg werd het weer mooier en mooier en kwamen er wat fietskriebels die we maar even genegeerd hebben. We konden in ieder geval fijn buiten zitten, en ’s avonds hebben we Hetty en Chris gezellig mee uit eten genomen. Na de koffie reden we weer terug naar huis, waar we het laatste stuk van de openingsceremonie van de Olympische Spelen nog ‘even’ gekeken hebben.

Vandaag heb ik dus maar een beetje uitgeslapen, want we lagen wel later in bed dan we gedacht hadden! Het was een laatste-dingen-en-inpakken-dag vandaag want we gaan morgen op vakantie. En zoals eigenlijk altijd als we in Nederland zijn komen we tijd te kort om alles te doen en met iedereen af te spreken wat we wel zouden willen, en realiseerden we ons weer eens hoe kaal het dagelijkse leven in Colorado eigenlijk is.

Van tevoren was er regen en meer regen voorspeld voor vandaag maar het was vanmiddag prima fietsweer, dus daar moesten we natuurlijk nog gebruik van maken! We hebben nog heerlijk een fietsvierdaagseroute van zestig kilometer gefietst, met mijn terrasjesbudget fijn ergens pauze gehouden, en nadat we terug waren ongeveer alles maar weer eens in de koffers gedaan. Zometeen maar eens wat dingen vast klaar zetten om morgen in de auto te doen en dan is het tijd voor nog een spelletje Carcassonne!