De geur van mais - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu De geur van mais - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

De geur van mais

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

15 Augustus 2024 | Nederland, Denekamp

De terugweg vanuit Aosta zijn we begonnen met iets leuks, namelijk door over de Grote Sint-Bernardpas te rijden in plaats van de tunnel te nemen. Dat was in tijd niet zo heel erg veel om, maar wel veel leuker en ook nog goedkoper! Wat een mooie uitzichten, en wat waren we ineens al snel boven met de auto in vergelijking tot met de fiets! Toen we op weg omlaag weer op de snelweg uitkwamen was die leeg, en inderdaad meende ik wel een bord gezien te hebben met iets over chemisch transport. In combinatie met de file voor de tunnel, en dat we maar zeven minuten ‘vertraging’ opliepen met deze omweg zouden we zeggen dat die dicht is geweest daarvoor, daar hebben we dus mooi geluk mee gehad!

De rest van de dag konden we redelijk doorrijden maar hebben we ook meer dan genoeg Baustellen en bijbehorende kleine files gezien, en tegen half elf ’s avonds waren we weer in Denekamp.

De volgende ochtend hebben we een beetje uitgeslapen omdat het wel laat was voor we eenmaal in bed lagen, en terwijl Danko een rustdag hield ben ik heerlijk wezen hardlopen aan het eind van de ochtend. Net op tijd voordat het echt ging regenen, dus dat had ik per ongeluk goed getimed! Ik heb ’s middags nog een beetje krachttraining gedaan en voor het avondeten hebben we Ria en Ad, en Carolien en Michiel mee uit eten genomen. Dat was een erg gezellige avond onder het genot van erg lekker eten, zo leuk!

Op zaterdag wilden we wel weer een stuk fietsen, dat hadden we tenslotte al twee hele dagen niet gedaan, hahaha! We hebben ’s ochtends een paar boodschappen gedaan en ’s middags een fietsvierdaagseroute gereden en fijn, op ons gemakje, halverwege even op een terrasje gezeten. We hebben weer heerlijk gefietst, mijn fiets-gps is toch wel een heel fijn ding want zonder dat hadden we al die routes niet kunnen rijden! ’s Avonds hebben we de dag afgesloten met een spelletje Carcassonne, dat was leuk!

Op zondag was Hetty jarig, waar we ’s middags naartoe zijn gegaan. Daarvoor hadden we de ochtend nog even goed benut! Danko is een stuk wezen fietsen en ik heb krachttraining gedaan en ben daarna nog een klein stukje wezen hardlopen. Het kon nog net met hoe warm het was, dat was fijn! Ik zag ons vertrek alweer veel te snel dichterbij komen en ik had zoals altijd het gevoel dat er nog maar veel te weinig dagen waren om alles te doen dat ik nog wel zou willen, dus dan moet de tijd optimaal gebruikt worden!

We waren halverwege de middag in Weeze, toevallig ongeveer tegelijkertijd met Chiel en Sandra. Het was perfect weer om lekker buiten te zitten, even een klein rondje te wandelen, en ’s avonds zijn we gezellig met z’n allen uit eten geweest.

En deze week begon met een paar warme dagen! We hebben ons er op maandag maar niks van aan getrokken en zijn nog weer fijn een stuk wezen fietsen, en elke keer als we langs een maisveld kwamen ruikt dat dan zo lekker. Ik associeer die geur met de fietsvierdaagse, en hoewel we daar net een weekje te vroeg voor naar huis vliegen hebben we toch van heel wat routes daarvan genoten deze maand!

Eergisteren was het eenvoudigweg gewoon te warm, direct ’s morgens al. Ik heb heerlijk een uurtje krachttraining gedaan en me daarbij rotgezweet, en Danko kwam volkomen doorweekt terug van een uurtje fietsen, het was zó vochtig en warm! Tussen de middag had ik met Jessica afgesproken om samen te lunchen, wat we hadden bedacht lang voordat we wisten dat het zo warm zou zijn. We hebben het getrotseerd, en lekker en gezellig samen gegeten, maar oh wat warm, wat warm was het! Voor ’s avonds hadden we met Daan, en Chiel en Sandra, afgesproken om uit eten te gaan, en die plannen hebben we gezien de warmte maar een beetje aangepast. In plaats van ergens naartoe te gaan hebben we eten afgehaald en heerlijk binnen in de airco gegeten. Dat was gezellig met z’n vijven!

Heel gek was het gisteren al ons laatste volle dag in Denekamp, en het was ook Ria’s verjaardag! Omdat het ’s ochtends nog mooi weer was zijn we nog heerlijk een uurtje wezen fietsen, alleen hielden we het toch net niet droog aan het eind. De fietsen moesten toch nog gewassen worden dus wat dat betreft was het niet zo erg, haha! Wij hebben Ria bij het middageten cadeautjes gegeven, ’s middags had ik ineens meer tijd dan ik had gedacht en heb ik mijn laatste krachttraining-voor-op-reis gedaan en aan het eind van de middag kwam Carolien op bezoek. We hebben samen taart gegeten, gezellig gekletst en even de handen uit de mouwen gestoken om hapjes te helpen maken. ’s Avonds kwam alle visite en dat was gezellig! Voor we het goed en wel in de gaten hadden was het al stukken later dan we hadden gedacht!

En zo was het vandaag onze laatste dag in Denekamp. Jaaa dat vind ik altijd maar niks! Ik ben aan het eind van de ochtend heerlijk een stuk wezen hardlopen terwijl Danko nog een laatste rondje ging fietsen, er was nog iets meer verjaardagsvisite vanmiddag en daarna was het (na wat uitstellen, want het was nog zo lekker om met z’n allen op het terras te blijven zitten) tijd om alles weer te gaan inpakken. Zo nog een keertje samen warm eten en dan gaan wij (al)weer richting Schiphol. Wat ging de afgelopen maand toch vreselijk snel voorbij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 261013

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: