Paddestoelen? - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Paddestoelen? - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Paddestoelen?

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

21 Mei 2009 | Verenigde Staten, Boulder

De laatste paar weken zijn we allebei druk aan het werk geweest. Danko met een nieuw experiment en ik met alles dat komt kijken bij mijn nieuwe werkzaamheden. Het is wel even wennen om van 10 uur naar (meer dan) 30 uur per week te gaan, maar het bevalt goed! Het is de laatste tijd heel erg lekker weer (en de laatste dagen gewoon echt warm met bijna dertig graden!) dus kan ik lekker op de fiets naar het werk. Er zijn in Boulder heel on-Amerikaans overal fietspaden en het is veel fijner en sneller om te fietsen dan om met de bus te gaan!

Gelukkig is er altijd het weekend om een heleboel leuke dingen te doen. Heel typisch was het de laatste paar weekenden slechter weer dan door de week, maar afgelopen weekend was warm en zonnig! Danko heeft vorige week na wat rondzoeken op het internet een nieuwe full suspension mountainbike gekocht en in elkaar geschroefd. Het is een Rocky Mountain Element en het is echt een heel erg gave fiets! Zaterdag is Danko samen met Hans een stuk gaan mountainbiken bij Walker Ranch en heb ik op mijn racefiets Flagstaff van beide kanten beklommen. Walker Ranch is een recreatiegebied dat 'achter' Flagstaff ligt en ik had het ongeveer zo uitgemikt dat ik op de parkeerplaats was toen de heren uitgefietst waren (dat hadden ze niet verwacht, hehe). Eenmaal terug in Boulder zijn we met Hans een ijs gaan eten bij de Coldstone Creamery (ijsje is gewoon niet de goede benaming!) en daarna zijn we nog een stukje gaan motorrijden. Voor zondag hadden we ongeveer dezelfde plannen, alleen hebben we maar bij alleen fietsen gehouden. We waren allebei te moe om nog met de motor weg te gaan en zijn lekker met een biertje/wijntje buiten op het terras gaan zitten. Ook he-le-maal niet zo slecht! Met al het mooie weer beginnen de gezaaide plantjes goed te groeien, al waren we allebei behoorlijk verbaasd toen er in één van de plantenbakken paddestoelen opkwamen! Na één dag waren ze al helemaal uitgedroogd, maar hoe die dingen daar nou weer terecht zijn gekomen mag Joost weten!

Naast werken zijn we ook al een poosje bezig om vakantieplannen te maken voor de herfst. Als eerste is er dan een conferentie in Barcelona waar we wel oren naar hadden, en dat zouden we dan mooi kunnen combineren met snel even naar Nederland. Daarna ontdekte Danko een conferentie in China en dat leek ons ook wel wat! En vorige week kreeg Danko een uitnodiging voor een conferentie in Japan, compleet met reisvergoeding. Omdat al die conferenties binnen een paar weken plaats vinden (en er ook nog zoiets bestaat als vakantiedagen en ticketkosten) hebben we besloten ze niet allemaal te doen, want dat zou gekkenwerk zijn. Het plan is nu dat we naar Japan gaan en dat we daar een paar dagen aan vast plakken om lekker de toerist uit te hangen! Dat betekent wel dat we dan niet naar Nederland komen dit jaar omdat we het simpelweg niet allebei kunnen doen.

Aankomend weekend is het Memorial Weekend, wat betekent dat we drie dagen vrij zijn. Morgen gaan we samen met Hans naar Fruita om te mountainbiken en lekker ontspannen niks te doen, mmmmmm :-).

• 23 Mei 2009 - 16:01

Carolien:

Niet naar Nederland, nou ja zeg! ;)

Wat die paddestoelen betreft: Is het niet gewoon heel vochtig weer geweest, waardoor er gewoon een aantal schimmels/paddestoelen de grond uit zijn gekomen? Je zult ze wel niet gezaaid hebben ;)

@Danko: die fiets ziet er gaaf uit :D (en was volgens Michiel ook echt een goede keus :))

• 26 Mei 2009 - 21:52

Annemiek:

Tja, het was het een of het ander wat betreft lange vliegreizen, en wanneer ga je nou uit jezelf op vakantie naar Japan? Ik had het liever allebei gedaan, maar dat gaat niet.

Enneh, heel vochtig weer? Hahaha, daar moesten wij wel even om lachen, want dat hebben wij hier nou eenmaal niet he! Het heeft waarschijnlijk in de potgrond gezeten want ik had inderdaad geen paddestoelen gezaaid. We zagen vanmorgen dat er nu ook paddestoelen groeien in het gras waar ik mijn stoffer en blik had afgeklopt nadat ik geknoeide potgrond had opgeveegd, dus dat zal het dan inderdaad wel geweest zijn.