En nog meer skiën! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu En nog meer skiën! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

En nog meer skiën!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

29 Januari 2010 | Verenigde Staten, Boulder

Het lijkt alweer heel lang geleden, maar bijna twee weken geleden was het best lekker weer in het weekend en zijn we twee keer met de Carter Lake ritten meegegaan. Het weekend en de extra vrije dag voor Martin Luther King Day op maandag hebben we gebruikt om maar eens allerlei huishoudelijke dingen te doen, want daar waren met al dat gereis van de laatste tijd niet erg aan toegekomen! 's Avonds hebben we Joris van het vliegveld gehaald, die hadden we ook al wel meer dan drie jaar niet gezien en het was dus behoorlijk laat voor we eens een keer in bed lagen! Helaas moest er wel gewerkt worden de volgende dag, maar ja!

Op woensdag ben ik met Joris een stuk de bergen in gereden. Eerst via Ward (dat blijft apart als je niet weet wat er komt :-D) naar Estes Park, waar we koffie en thee geleut hebben voor we naar het Rocky Mountain National Park zijn gegaan. We waren nog niet goed en wel binnen of we zagen al een grote groep herten met van die hele mooie grote geweien redelijk dicht langs de weg, erg gaaf! Herten horen zeg maar bij het straatmeubilair in Estes Park en in het National Park, maar zo'n groep mannetjes had ik nog niet eerder gezien! De weg die door het park naar Granby loopt was gesloten (het heeft geen zin om die open te houden in de winter omdat er teveel sneeuw valt), dus zijn we tot het hek gereden en hebben we daarna nog een stuk verder gelopen en van het uitzicht genoten. Op de weg het park weer uit zijn we nog even langs Bear Lake gereden, maar daar was niet zoveel aan te zien zo onder een laag ijs en sneeuw.

Voor het eten hadden we met Danko in Black Hawk afgesproken, waar we echt bijna tegelijkertijd de parkeergarage inreden! We hebben in het casino natuurlijk nog een poging gedaan om snel rijk te worden, maar dat wilde niet zo lukken deze keer, haha! Het eigenlijk doel waren de goedkope drankjes die ze rondbrengen, maar toen het te lang duurde voor er een serveerster langs kwam zijn we maar gewoon gaan eten. We hebben weer lekker van allerlei soorten eten gesnoept (en geleerd dat yams met marshmallows werkelijk niet te pruimen zijn, yuk!) voor we weer terug naar Boulder gereden zijn.

Donderdag moest Danko 's ochtends nog wat dingen voorbereiden voor het werk, en ben ik met Joris ski's gaan huren omdat er 's middags geskied moest worden. Nadat ze mij op de universiteit hadden afgezet zijn de heren naar Keystone gegaan om een dagje in de sneeuw te spelen. Tegen de tijd dat ik dacht dat ze wel bijna thuis zouden zijn stonden ze nog op de piste!

Op vrijdag moesten we allebei eerst nog werken voor we naar Avon konden gaan. Voor 's avonds was er een sneeuwstorm voorspeld, alleen hebben we daar niks van gezien! Fijn voor het rijden, maar minder fijn voor het skiën! We waren als eerste in de condo omdat de anderen helemaal vanuit Washington, DC moesten komen omdat ze daar een conferentie hadden gehad. Danko en ik konden dus lekker de grote slaapkamer met aangrenzende badkamer in beslag nemen! Toen iedereen er was hebben we nog een poosje zitten kletsen en op zaterdag was het tijd voor de Talons Challenge. Hans, Robert en Justin hadden zich ingeschreven om in één dag dertien zwarte mogulpistes te gaan doen waarvoor ze dus ook lekker vroeg op moesten staan. Dat was ons niet gezien en we hebben eerst rustig op ons gemak ontbeten voor we zijn gaan skiën!

Om in Beaver Creek te komen hoefden we alleen maar de straat over te steken en een shuttlebus te nemen dus dat was lekker makkelijk. Nadat Joris een dagpas gekocht had hebben we de lift genomen en kwamen we midden in een white out terecht (de sneeuwstorm was dus iets later dan verwacht). Het was erg hard aan het sneeuwen en waaien en vooral boven op de berg kon je bijna geen hand voor ogen zien! Het was ook flink koud en na een poosje ben ik lekker binnen gaan zitten om te middageten. 's Middags hield het gelukkig op met sneeuwen en waaien en konden we nog lekker skiën in de verse sneeuw. Het was ook erg lekker dat we na het skiën niet terug naar huis hoefden te rijden, maar lekker in de condo met een drankje op de bank konden ploffen!

Op zondagmorgen heeft Danko Joris afgeleverd bij de skischool en daarna hebben we een heerlijk lam ochtendje gehad. Pas rond het middaguur zijn we gaan skiën nadat we lekker op de bank hadden gehangen. Het eerste wat we gedaan hebben is een skibril kopen (Danko) en krijgen als vroeg verjaardagscadeautje (ik :-D). We hadden altijd nog met een gewone zonnebril geskied, maar het sneeuwde nu zo hard dat het wel een beetje te vervelend begon te worden. Een fijne bijwerking was dat ik het met skibril ook ineens een stuk minder koud had, dat had ik eerder moeten weten!

Op maandag was het alweer tijd om al onze zooi weer in de auto te laden, en daarna zijn we gaan skiën in Vail. Dat skigebied is nog weer groter dan Beaver Creek, en dat was al enorm! Het gave was dat er heel veel verse poedersneeuw lag en in tegenstelling tot zaterdag en zondag was er nu geen wind en een lekker zonnetje, dat is toch wel een heel stuk fijner! We hebben geskied totdat de liften dicht gingen en daarna zijn we weer naar huis gereden. In ieder geval hebben we een erg gaaf weekend gehad met op het nippertje nog een heleboel verse sneeuw!

Dinsdag moest er weer gewerkt worden, maar niet te lang, want ’s avonds zijn we naar Avatar geweest. We zijn ervoor naar Westminster gereden, want dan konden we de film gaan zien in 3D op een Imax-scherm. Van tevoren hadden we wel een beetje getwijfeld omdat het ons niet zo'n leuke film leek (we hadden wel een stukje van het voorstukje gezien, maar alleen het science fiction-gedeelte), maar dit was met afstand de gaafste film die we ooit gezien hebben! Echt een aanrader!! Het is een beetje een mengeling van Star Wars en het verhaal uit de boeken van Thea Beckman over Thule, overgoten met een Afrikaans-ruimtewezens-sausje, als daar wat bij voor te stellen valt! Ik vond het in ieder geval erg jammer dat de film na dik twee-en-een-half uur al afgelopen was!

Eergisteren is Joris nog gaan skiën in Eldora en gisteren was het alweer tijd om hem af te zetten op het vliegveld. Met alles dat we gedaan hebben ging de tijd deze laatste anderhalve week best snel!